Mijn oudste dochter kwam elke week naar ons. Wij betekende iets voor elkaar.
Band tussen mijn oudste dochter en haar plusmama (mijn echtgenote) is super. 5jaar en 4 weken geleden had ik een hele toffe vakantieperiodemet mijn echtgenote en mijn 2 kinderen.
Zij is iets te enthousiast thuisgekomen en de moeder van mijn oudste dochter is zonder enige aanleiding, zonder discussiepunt, zonder ook maar eerst iets te overleggen of te bespreken wat er "zou" kunnen verweten worden, een juridische procedure begonnen......"we(l)come to the misery"
Nu 5 jaar later.... relatie met dochter STUK... veel tijd verloren, periode waar ik in 1,5 jaar mijn dochter tegen vonnis in niet zag, correctionele vonnissen, klachten bij politie, onderzoeksrechters, deskundigen, ...... vandaag nog komen dingen naar boven die men bij men dochter gedaan hebben waar ik gewoon niks van weet... veel pijn, ongeloof, frustratie, .......... gelukkig zie ik mijn dochter terug..maar het gaat achteruit ipv vooruit... zolang men de kanker niet wegsnijdt of serieus behandeld zal het steeds blijven falen. Ik heb één dochter die geleerd heeft om liefde te geven en te krijgen, eerlijk te zijn en die goed en kwaad inziet, een ander die geleerd heeft om mij niet graag te zien, te liegen, te haten en die goed en kwaad niet meer kan...(en toch kan ik het niet geloven) en toch blijf ik haar graag zien omdat ik weet hoe het zover gekomen is en dat die verantwoordelijkheid niet bij haar ligt.... DAT maakt het herstel ook moeilijk om dat ik een vat water bij het glaasje wijn moet doen... zo erg dat het niet meer gezond is voor de opvoeding en omdat we gewoon de verloren tijd niet kunnen inhalen.
Als je het serieus meent met de opvoeding, gezondheid en ontwikkeling van je kinderen... blijf zo ver mogelijk van justitie...als het toch moet..neem dan een advocaat die 1: kennis van zaken heeft EN ervaring op vlak van familierecht. 2: het moet klikken, want je bent vertrokken voor een lange periode samenwerking...(die samenwerking is absoluut nodig..voor jezelf maar ook voor de inlevingscapaciteit van je raadsman 3: maak goede financiele afspraken

tip: geniet nu maar van elk moment dat je die jongen ziet. Betrek hem absoluut niet in de rechtszaak en bespreek of oordeel geen zaken over z'n moeder waar hij bij is. Speciaal voor jou: Doe gewoon verder met de omgang en opvoeding die je zou willen doen als je eigen kind met respect voor z'n moeder. (ook al is dat moeilijk) Als je merkt dat hij van jullie aan't wegglippen is ...reageer onmiddellijk....mijn ervaring zegt me nu dat ALLES waard is om de relatie tussen Papa en z'n zoontje te vrijwaren...hij MAG hem niet verliezen....
Succes en sterkte