offerte-bestelling

marcbmw
Topic Starter

offerte-bestelling

#1 , 08 sep 2010 20:03

ik heb een offerte getekend die enkele dagen later 15% duurder bleek te zijn dan een offerte van een andere firma.
het gaat over identieke producten. men had een aannemersprijs belooft maar wanneer ik dezelfde materialen als partikulier ergens anders koop is het verschil 4571 tegenover 3979 dus 591 euro verschil.
Beide materialen zijn zonder BTW. Het is geen bestelbon die ik getekend heb maar de offerte.
Op de offerte staat geen leveringsdatum geen verkoopsvoorwaarden geen kleine letters. liefst zou ik de bestelling annuleren. als dit niet kan is het dan nog mogelijk om de bestelling aan te passen en de dure materialen eruit te halen? Mag ik druk uitoefenen door te zeggen dat ik zelfstandigen, hun klanten aldus, hierover ga informeren dat deze firma veel duurder is dan andere? Is er nog een andere optie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2010 20:29

Pas hiermede op. De meeste aannemers hebben een korting bij de aankoop van hun materialen bij de groothandel. Indien je deze nu zelf zou aankopen, zal de prijs voor de plaatsing alleen voor u verhogen.
Tevens heb je het risico dat de aannemer er opmerkingen over heeft, slecht kwaliteit bvb. En waar sta je dan? Ga je dan nieuwe materialen moeten aankopen? En wat met een telate levering van de zelf aangekochte goederen? Gaat uw aannemer dan geen verloren uren aanrekenen?
Als je de aannemer alles zelf laat aankopen is alle risico voor zijn rekening.
Mogelijks is er ook een verschil in BTW tarief als het werken betreffen aan een gebouw ouder dan 5 jaar.
Bij de aannemer zal je maar 6 % betalen, en als je ze zelf aankoop betaal je 21 %.

marcbmw
Topic Starter

#3 , 08 sep 2010 20:54

ik ga mijn dak zelf plaatsen in samenwerking met een vriend die dakwerker is. Ik heb geen berekening gemaakt met btw. De prijzen van de materialen had ik al van mijn vriend en die waren vrij juist. De kwaliteit van de materialen kan niet afwijken omdat er geen alternatieven zijn. Het plaatsen van het dak gebeurt via een wederdienst en hoef geen uren te betalen. In hoeverre ben ik gebonden aan de getekende offerte als hier geen leveringsdatum en geen verkoopsvoorwaarden e.d. vermeld staan.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2010 12:23

Neem gewoon eens kontakt met die aannemer en zeg hem dat je van gedacht bent veranderd. Zie hoe zijn reactie is. Indien hij akkoord is om de offerte te verscheuren, bevestig hem dat dan aangetekend.

Terug naar “Consumenten Koop”