loonbeslag alimentatie-geld : rol deurwaarder

webmaster
Topic Starter
Beheerder

loonbeslag alimentatie-geld : rol deurwaarder

#1 , 09 nov 2006 17:33

Afzender van onderstaand bericht gaf toestemming voor plaatsing:

Wanneer een deurwaarder loonsbeslag doet voor alimentatie hoelang mag hij dat geld dan op zijn rekening houden eer hij het doorstuurt naar mijn advocaat.

Ik moet telkens achter geld vragen om het door te sturen naar mijn advocaat.
Het kan maanden duren eer hij dat overschrijft. Hoe zit het met de intresten ?

Graag zou ik daar een antwoord op weten of te weten komen waar ik dit kan
vragen.

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 nov 2006 08:05

Art.2.Het is de gerechtsdeurwaarders verboden...2? de gelden hun ten bate van een schuldeiser door een schuldenaar betaald, langer dan een maand te behouden...(30 NOVEMBER 1976. - Koninklijk besluit tot vaststelling van het tarief voor akten van gerechtsdeurwaarders in burgerlijke en handelszaken).

Borniet

#3 , 12 nov 2006 08:25

Het is inderdaad zo dat er sprake van is dat dit maximum nog een maand op zijn rekening mag hebben.
Uit eigen ondervinding echter weet ik dat de deurwaarder dit soms enkele maanden op zijn rekening durft laten staan om dan een grote som ineens door te storten. Waarschijnlijk heeft dit inderdaad wel met de intresten te maken die dit soort dingen opbrengt.
Je kan proberen om het hoofd van de orde van deurwaarders (als dit de correcte benaming daarvoor is) hierover aan te spreken (vergelijkbaar met de stafhouder van de balie van advocaten), die kan dan de betreffende deurwaarder op de vingers tikken.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”