@bartdv
Nogmaals, hier zijn we al lang uit.
Met andere woorden als je een boormachine koopt van merk X en daarmee geen gat kan boren in een keramische tegel, maar met de boormachine van merk Y wel, dan heb je geen recht op teruggave; tenzij merk X of de verkoper jou hebben bevestigd dat dat wel moet kunnen.
Als er op de doos staat: jaagt alle idioten weg in een straal van 5km en er blijven er nog staan binnen die straal, voldoet het product niet. Er staat nergens bij dat ik moet oppassen voor een bepaald soort idioten.
Met andere woorden als je een boormachine koopt van merk X en daarmee geen gat kan boren in een keramische tegel, maar met de boormachine van merk Y wel, dan heb je geen recht op teruggave; tenzij merk X of de verkoper jou hebben bevestigd dat dat wel moet kunnen.
Ik heb bewezen aan de hand van een film dat het product niet doet wat op de doos staat en dat mijn idioten, of keramische tegels, hetzelfde zijn als die van vele anderen. Ik heb dit ook op dag 1 gemeld en ze hebben geen oplossing noch alternatief kunnen bieden.
Toen ik het toestel gekocht heb heb ik toch ook niet betaald met bonnetjes maar met zuurverdiend geld. We zijn al twee maand bezig om dit te regelen en de enige reden dat ik die aankoopbon zou aanvaarden is om van de miserie af te zijn.
Waarom blijven jullie er van uit gaan dat ik iets fout gedaan heb.
1) Ik koop een product waar op de doos staat: XXX jouw XXX in XXX uur.
2) Als ik thuiskom blijkt dat na 20 minuten het toestel niet kan doen waar het voor gekocht is wat ik ook onmiddellijk doorgeef.
3) Na 4 weken van telefoneren en wachten kan ik een 2de toestel gaan halen om te testen. Dit werkt ook niet.
4) Dan wordt me beloofd dat ik mijn geld terug krijg.
5) Aan de balie zegt men mij dan doodleuk dat dit niet het geval is en dat ik kan oprotten met mijn gebruikt toestel.
6) Na een aangetekend ingebreke stellen kan dit plots wel maar met waardebon.
Mijn vraag of het wettelijk is om een bon te geven in plaats van geld is nog steeds niet beantwoord.