@Mariette
Bij de regeling "zoals wij die hebben" is de stelling dat 90% van de opvoeding door de moeder gebeurt niet juist. Met de vakanties erbij kom je ongeveer aan 70%.
Ik heb het niet uitgerekend Stijn.
Als alleenstaande (indertijd) moeder met twee kinderen weet ik echter wel héél goed het verschil tussen volledig instaan voor was, plas, onderhoud, en opvang (behalve die weekends+50% verlof.... mèt gewassen kleding?) en de bezoekweekends met de gewassen en gestreken kindjes netjes afgeleverd.
Gewoonlijk dekken de alimentatiekosten niet het loon van de inwonende nanny. Ook niet voor 50%
Er zijn ook papa's die hun kinderen extra proberen te zien.
De regeling liep tot dan ook goed. En ik ben me ervan bewust dat het voor de moeder op deze manier moeilijker is dan voor de papa. Maar dat je in de week als papa dan een "grotere" vrijheid hebt, wil niet zeggen dat je je kinderen niet mist of minder van hen houdt.
Daar kan ik volkomen inkomen, en ik begrijp ook uw probleem daarmee.
Ik denk dat u best aan de huidige regeling vasthoudt, en eventueel extra verlofdagen bedingt zodat U het gemis van de woensdagmiddagen kan compenseren.
Hou er rekening mee dat kinderen sowieso niet eeuwig bij mama en papa blijven en dat de woensdagmiddagen zullen gevuld worden met buitenschoolse activiteiten en dat ze ook tijdens weekends dikwijls andere activiteiten zullen verkiezen.
Ik zou daarbij aanraden om zeer soepel (maar wèl mathematisch correct) te zijn in het toestaan van overslaande weekends in geval van activiteiten, gecompenseerd door een dubbel weekend nadien of zoiets.
Eenmaal de kinderen ouder zijn kan je zien of er geen goede regelingen te treffen vallen met het openbaar vervoer+auto.