telenet: verhuizing en afgebeld

joran
Topic Starter

telenet: verhuizing en afgebeld

#1 , 05 sep 2010 18:49

beste,

Ik heb 3 maanden alleen gewoond en had toen telenet voor internet en digitale televisie.
Dit was dus een contract van 2 jaar dus had ik een verhuizing aangevraagd naar het adres van mijn ouders zodat ik daar verder con genieten van de diensten van telenet.
Mijn moeder had achter mijn rug naar telenet gebeld dat dit niet door ging en dit staat zo ook in het systeem van telenet.
nu 4,5 maand later krijg ik een brief in de bus van een incasobureau dat ik meer dan 1000 euro moet betalen aan telenet.
Nu is mijn vraag kan ik mijn moeder hiervoor op laten draaien?
Het is toch zo dat enkel de klant zelf dit kan annuleren en niet derden?
Zou ik dit in proces laten trekken of niet? zou ik ervoor naar de vrederechter gaan of niet?
kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 05 sep 2010 19:37

En waar was de aansluiting in die tussenperiode?

joran
Topic Starter

#3 , 05 sep 2010 19:45

die periode van 4,5 maand was er geen aansluiting

Reclame

Lightning

#4 , 05 sep 2010 19:47

En uw moeder heeft dit afgebeld want zelf al klant bij Telenet???

joran
Topic Starter

#5 , 05 sep 2010 20:18

idd mijn moeder heeft de verhuizing van deze diensten afgebeld.
zij is geen klant bij telenet

eylis

#6 , 05 sep 2010 20:22

dan denk ik dat je een sterke zaak hebt; immers: jij bent de abonnee/klant van dit abonnement en jij kan de verhuizing regelen. Iemand anders kan zomaar niet je verrichtingen herroepen. Zelfs al is dat famillie.
Maarre, begin er maar aan bij telenet...

Vandebos

#7 , 05 sep 2010 22:13

http://Www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; is een forum waar je diverse contactpersonen van de diverse providers kan vinden. Wellicht kan 1 van hen je verder helpen.

Drone

#8 , 05 sep 2010 22:44

telenet aangetekend in gebreken stellen om te beginnen.

zoals eerder vermeld, kan alleen de klant 'beslissingen' nemen en geen andere personen ( moeder in dit geval ), het is aan telenet om te bewijzen dat u persoonlijk als klant heeft "afgebeld" ( art870* gerechtelijk wetboek, wat ze waarschijnlijk toch niet kunnen ) en kunt u een "schadevordering" stellen ( in de vorm van x aantal maande gratis internet/tv ) wegens "nalatigheid" betreffende een redelijke termijn om de verhuis uit te voeren.

*
"Art.870.Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.”

roharro
Juridisch actief: Ja

#9 , 05 sep 2010 23:09

Waren er nog facturen gekomen die niet werden betaald?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 sep 2010 09:36

U bent toch 18+?

Terug naar “Andere”