herstelling smartphone

lrdb
Topic Starter
Berichten: 6

herstelling smartphone

#1 , 31 aug 2010 16:53

Hallo iedereen,

Ik heb minder dan een jaar geleden een blackberry curve 8900 gekocht in een winkel in antwerpen (via de site)
De trackball van deze blackberry werkte plots niet meer en dus heb ik deze terug opgestuurd naar de winkel. (er zit nog garantie op)

Mijn Blackberry is reeds 3 weken geleden bij de winkel aangekomen, maar ik heb hem nog steeds niet terug. Ik heb vorige week al eens gebeld voor de stand van zaken, maar ze konden me alleen vertellen dat ze de gsm naar Blackberry hadden opgestuurd om het te laten herstellen. Van zodra zij de gsm terug hadden gingen ze iets laten weten.
We zijn nu een week verder en ik heb nog niets gehoord, en ik begin me zorgen te maken dat dit nog wel eventjes kan duren. Het probleem voor mij is dat ik binnen 2 weken voor een jaar naar het buitenland vertrek en ik wil mijn blackberry meenemen uiteraard.

Ik heb me laten vertellen dat je als consument een aankoop kan ontbinden indien een herstelling niet binnen redelijke termijn afgehandeld wordt. Nu persoonlijk vind ik 3 weken nog wel te doen, maar ik vind wel dat een gsm herstelling toch niet langer dan een maand zou mogen duren? Kan ik de ontbinding van mijn aankoop eisen en het aankoopbedrag terugkrijgen indien ik de gsm volgende week nog niet heb teruggekregen? Of kan de winkel de verantwoordelijkheid op Blackberry afschuiven (overmacht)?

Met vriendelijke groeten,

Laurens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 31 aug 2010 17:05

Je dient te rekenen op 6 weken als het toestel naar een extern reparatiepunt wordt gezonden.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 sep 2010 21:39

"De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen :
- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling of de vervanging heeft verricht.
In afwijking van het eerste lid heeft de consument niet het recht de ontbinding van de overeenkomst te verlangen indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
Voor de toepassing van het eerste lid wordt elke terugbetaling aan de consument verminderd teneinde rekening te houden met het gebruik dat deze van het goed heeft gehad sinds de levering ervan." (art. 1649quinquies, §3 BW)

Als zes weken een normale termijn is, vrees ik ervoor.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”