Huurcontract vroegtijdig opzeggen

Cherries
Topic Starter

Huurcontract vroegtijdig opzeggen

#1 , 25 aug 2010 18:17

Ik ben student en heb kortgeleden een huurcontract van een jaar afgesloten onder de volledige overtuiging dat ik de komende jaren nog in Brussel zou blijven. Uiteindelijk is gebleken dat ik beter van studie kan veranderen, vooral door het feit dat ik voor de meerderheid van mijn vakken ben gezakt.
Echter is de studie die ik wil gaan volgen in een andere stad. Voor zowel mijn werk als school is het constante heen-en-weer reizen uiterst onpraktisch.
Het probleem is dat het contract slechts enkele maanden oud is. In de waarborg zit al mijn spaargeld en die wil ik koste wat het kost niet kwijtraken.
Wat kunnen jullie mij adviseren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 25 aug 2010 18:25

Het huurcontract lezen en vooral letten op de dingen die met opzeggen en/of vroegtijdig verbreken te maken hebben.
Dus wat staat daarover in het contract?

artemis

#3 , 25 aug 2010 18:43

Gaat het om een contract voor hoofdbewoning?

Reclame

Cherries
Topic Starter

#4 , 25 aug 2010 19:48

Het huurcontract lezen en vooral letten op de dingen die met opzeggen en/of vroegtijdig verbreken te maken hebben.
Dus wat staat daarover in het contract?
In het contract staat alleen
Le bail ne pendra fin que si l'une des parties donne congé par lettre recommandée, au moins trois mois avant l'échéance.
Verder kan ik niets vinden wat betreft opzeggen, alleen contractverlenging.

@Artemis: nee mijn hoofdbewoning is mijn ouderlijk huis in Nederland. Dit is slechts een tijdelijke woonplek.

Vandebos

#5 , 25 aug 2010 20:07

Je zal drie maanden vooropzeg dienen te geven.

Cherries
Topic Starter

#6 , 25 aug 2010 21:00

Je zal drie maanden vooropzeg dienen te geven.
Maar in de passage die ik heb gepost staat toch drie maanden voor de vervaldatum? En die is pas in 9 maanden.

Vandebos

#7 , 25 aug 2010 21:02

Is het een studentenkot?

Cherries
Topic Starter

#8 , 25 aug 2010 22:13

Is het een studentenkot?
Nee het is een studio.

Vandebos

#9 , 26 aug 2010 00:13

Als er geen andere opzegvoorwaarden in het contract staan zal je dit dienen te respecteren of eventueel met de verhuurder proberen een afspraak te maken dat je het pand kostenloos kan verlaten als je een andere huurder vindt die de stidio overneemt.

Dat zijn je twee mogelijkheden.

Terug naar “Huren”