900 euro ( 750 euro vr ex + 150 euro voor kids ) + 2/3 koste

Walterke
Topic Starter

900 euro ( 750 euro vr ex + 150 euro voor kids ) + 2/3 koste

#1 , 25 aug 2010 19:37

Zoals je kan lezen in de titel, moet ik 900 euro betalen.
750 euro voor ex : terwijl zij werkt en een 1300 euro verdient.
150 euro kids : terwijl het co-ouderschap is (week/week) en zij het kindergeld volledig krijgt.
En daarboven nog eens 2/3 van de kosten te betalen door mij.

Waardoor ik naast mijn kosten zoals huur, gas/elektriciteit, auto etc nog een 84 euro/week over heb.

Kan iemand dit begrijpen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 25 aug 2010 20:24

Hoe is men tot dit bedrag gekomen?
Welke elementen werden aangehaald en hoe is dit omschreven in het vonnis?

Walterke
Topic Starter

#3 , 25 aug 2010 20:37

Men heeft de eis van mijn ex volledig toegewezen, zonder evenwel rekening te houden met het feit dat mijn kosten groter zijn dan die van haar.

En ons nettoloon verschilt maar een 400 euro.
Doch ontvang ik een onkostenvergoeding voor eigen wagen en gsm.
Maar deze worden dan ook door mij volledig betaald.
Ik werk als vertegenwoordiger.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 26 aug 2010 00:10

nochthans zegt de wet van 1 augustus 2010 dat de rechtbank de opgelegde alimentatie moet verantwoorden...?
wat is haar uitleg?
Handige documenten voor Personenrecht

pdr

#5 , 28 aug 2010 20:36

in dergelijke situtatie ben ik ook verzeild. Na jarenlange vernedering scheidde ik van mijn man. Bij mijn nettoloon werd er lucratief een bedrag bijgevoegd omdat ik een bedrijfswagen had teneinde mijn job te kunnen uitvoeren, waardoor de kloof tussen onze beide lonen artificieel werd verhoogd en mijn ex-man zogenaamd recht kreeg op onderhoudsgeld voor hem persoonlijk teneinde dezelfde levenstandaard te behouden en gezien zijn behoeftigheid met 1800 euro netto per maand en dit onbeperkt in de tijd en zonder verdere uitleg. Ook tussen onze pure netto-lonen is ook een verschil van 400 euro. Mijn levensstaand diende blijkbaar niet te worden behouden.
Ik heb 2 kinderen waarvan 1 50% en 1 70% bij mij verblijft naar hun eigen keuze. Ik dien in te staan voor de volledige kleding, gsm-verbruik, was en plas en de gehele wekelijkse verhuis en voor alles waar papa zogenaamd het geld niet voor heeft. Als de kinderen eens een extraatje willen, worden ze verwezen naar de mama want 'de papa heeft geen geld' .
buitegewone kosten (dokter, school en hobby) zijn 50/50 en kindergeld is ook 50/50. Ik ben in de echtelijke woning blijven wonen, gezien mijn intensie reeds bij het begin van de echtscheiding was het huis over te nemen. Mijn kosten liggen ook veel hoger en werd volledig aangetoond maar werd naar mijn gevoel gewoon genegeerd.
Het is schrijnend te moeten vaststellen dat uitspraken op rechtbanken in mijn geval en naar mijn gevoel lucratief worden genomen ipv een degelijke uitspraak die ondersteunt is door de werkelijke gegevens en feiten. Zo geraakt de achterstaand op de rechtbanken nooit bijgewerkt en verdienen advocaten handenvol geld waar enkel de luidspratende partijen beter door worden.

FrankV

#6 , 28 aug 2010 20:58

Schaal van Renard
Maandelijksgezinsbudget 1300 EURO + 1700 EURO = 3000 EURO
Op basis van dit gezinsbudget kost een kind
kind van 5 jaar kost : 519 EURO / maand
kind van 10 jaar kost : 630 EURO / maand
kind van 15 jaar kost : 741 EURO / maand
kind van 20 jaar kost : 852 EURO / maand
( bron : De Standaard - http://www.standaard.biz" onclick="window.open(this.href);return false; - in het gedeelte dat enkel toegankelijk is voor abonnees )

Hierin moet het kindergeld nog verrekend worden, de fiscale maatregelen, etc...
Dus voor heel wat interpretatie vatbaar.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

lucgescheiden

#7 , 29 aug 2010 02:37

Als u denkt dat een rechter zich gaat laten vastpinnen door de Schaal van Renard of vergelijkbare studies, dan blijkt dat niet uit de praktijk.
Hopelijk wordt dit met de nieuwe wet afdwingbaar gemaakt. Het zou alvast het gevoel van willekeur kunnen wegnemen bij veroordeelden.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”