Begin februari besloot mijn partner een einde te maken aan onze relatie. We waren twee maanden verloofd en onze kinderen waren 2,5 en 4 maand.
We woonden in een woning dat eigendom is van zijn vader.
Ik ben vertrokken (aangezien het mijn woning niet was) en sindsdien verblijven de kinderen vier dagen bij mij en drie dagen bij hem.
Ondertussen is de tijd gevlogen en is er nog steeds niets geregeld. ik heb er ook vragen over:
1. de kinderen staan gedomicilieerd bij de vader. Ik wil hun adres graag bij mij (partner akkoord)
2. de mutualiteit vd kinderen staat op boekje vader (SM), ik ben bij de CM. Wat als adres kinderen veranderd?
3. de ziekteverzekering is samen op de polis van de vader, ik sta daar ook op. Kunnen wij daar op blijven staan als we daar niet meer gedomicilieerd staan? (hij is bereid te blijven betalen via loon)
4. we zijn niet gehuwd en de kinderen staan fiscaal ten laste. WIj hebben dat niet ingevuld op oze laatste belastingsbrief aangezien we geen officieel document hebben over co-ouderschap. Er is niets geregeld officieel, we hebben een goede verstandhouding. Hoe kan ik aanspraak maken op mijn deel (nu van 2009 en volgend jaar van 2010?)
5. Ik heb zeker niet de bedoeling mijn ex te pluimen maar hij betaalt geen huur ed, ik wel. Bestaat er eeen mogelijkheid dat hij betaalt voor mij aangezien mijn levensstandaard hierdoor extreem achteruit is gegaan. De beslissing van de scheiding lag ook geheel bij hem.
Verder lees ik hier ook over bilocatie en co-ouderschap. Wat is het verschil. Wat zijn de gevolgen?