borg staan voor illegale

Laermans Martine
Topic Starter

borg staan voor illegale

#1 , 18 aug 2010 23:00

mijn ex is ervan door met een thaise. Zij was getrouwd en haar huwelijk is nietig verklaard. Haar adres staat bij mijn ex . Ze gaan in hoger beroep .M ijn man heeft een hel van een leven nu maar zegt zelf dat hij er niet van weg kan . Ligt heel ingewikkeld. zou het kunnen dat hij borg staat en wat houd dat juist in . wat zijn de fin. lasten . zij verblijft hier sinds jan 2006 hier .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 19 aug 2010 21:38

heel simpel : als hij borg staat voor haar kunnen ze van hem alles opeisen of aanslaan waarop zij schulden maakt en waarvoor hij borg stond.

bv: zij koopt een huis op haar naam - gaat een lening aan - hij staat borg voor de betaling van het huis - als zij morgen stopt met betalen, kan hij voor de overschot van de schulden opdraaien, zonder pardon.
Plus est en vous

bosprocureur

#3 , 20 aug 2010 08:44

heel simpel : als hij borg staat voor haar kunnen ze van hem alles opeisen of aanslaan waarop zij schulden maakt en waarvoor hij borg stond.

bv: zij koopt een huis op haar naam - gaat een lening aan - hij staat borg voor de betaling van het huis - als zij morgen stopt met betalen, kan hij voor de overschot van de schulden opdraaien, zonder pardon.
Toch een klein beetje relativeren aub.

Ik wil het nog zien dat een bank haar een lening toestaat in die omstandigheden. Maar in theorie hebt u gelijk natuurlijk.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2010 17:53

Hij staat dan ook borg voor haar uitwijzing vb ??

3399AAaa

#5 , 20 aug 2010 20:10

Toch een klein beetje relativeren aub.

Ik wil het nog zien dat een bank haar een lening toestaat in die omstandigheden. Maar in theorie hebt u gelijk natuurlijk.
Als er een borg is, zal de bank niet twijfelen om die lening toe te staan.
Plus est en vous

basejumper

#6 , 21 aug 2010 17:04

3399AAaa

Toch even vermelden dat er weinig grootbanken zijn die kredieten toestaan op basis van de solvabiliteit van de borgsteller. Indien de kredietnemer zelf insolvabel is, zal er geen krediet verstrekt worden. De borgsteller mag dan nog multimiljonair zijn...
De wetgeving op consumentenkredieten is recent nog maar eens - en terecht - verstrengd.
Als je als bank voor de rechtbank komt met dergelijk dossier waarin de hoofdkredietnemer al bij aanvang insolmvabel bleek, en waarin duidelijk is dat je je als kredietverlener hebt ingedekt ten koste van de borgsteller, dan zal je van een kale reis thuiskomen.
En nogmaals terecht. Als ik zie welke dossiers ik weiger, en bij welke charlatans die mensen toch nog geld krijgen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Laermans Martine
Topic Starter

#7 , 22 aug 2010 22:09

dank voor u reacties maar de vraag was wat houdt het in om borg te staan voor een illegale niet om een huis te kopen maar hier in belgie te blijven . mijn ex wil weg van haar maar zei me dat dit heel ingewikkeld is en niet zo gemakkelijk . in welke wespennest heeft hij zich gezet . die thaise haar huwelijk is nietig verklaard maar zij gaat in hoger beroep hoeveel kost dit en wie draait voor de kosten op . voor haar papieren in orde te krijgen wiebetaald daarvoor en weet er iemand hoeveel euros . kan zij die zaak winnen , woont hier van 2006 hier gaat al even naar school maar kent geen letter nederlands . wat zijn de voorwaarden om zo iemand in belgie te laten blijven . wat zijn de voorwaarden en wetgevingen voor zo n gevallen .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 aug 2010 11:11

Borgstelling wil zeggen dat hij voor alle kosten die gemaakt worden en door haar moeten betaald worden kan opdraaien dus voor alle procedure kosten en ook voor haar verblijf en uitwijzing.

Van toepassing is de wet op de vreemdelingen en op het verblijf in België en de kosten voor alle procedures die een illegaal kan inroepen tot cassatie toe.

Terug naar “Andere”