Sinds vier jaar huren wij een gelijkvloersappartement.
Wij zijn de enige huurders in een blok van drie.
Nu vragen we al meer als drie jaar of de eigenaar van de bovenste verdieping iets aan zijn terras wil doen, want door "omstandigheden" helt deze iets naar voren, zodat regenwater vanaf zijn terras niet verdwijnt in de afvoer, maar in onze tuin.
Dit blijft aan één stuk doordruppelen, terwijl het al uren droog is.
Dit ontneemt ons ten eerste een stuk tuin....ten tweede de mogelijkheid om terrasplanken te leggen omdat deze, vooral in het najaar, winter en voorjaar, niet echt de kans krijgt om te drogen...dus sneller wegrotten....ten derde het constante gedruppel s'nachts, alsof je naast een lekkende kraan ligt te slapen....
De onderkant van het terras van de eerste verdieping vertoont ook tekenen van verschuivende betonnen balken...en waarschijnlijk betonrot.( wat toch gevaarlijk kan zijn, zowel voor hun als voor ons )
Hieraan wordt dus geen gehoor gegeven, ook niet op de vraag van onze huisbaas...
Nadat ik nu eindelijk heb gezegd dat ik zelf maar stappen ga ondernemen, kreeg ik een arrogant antwoord, dat ik als huurder geen rechten heb, dat het via de huisbaas moest en dat we de pech hebben dat zij iets van de juridische wereld kennen.
Vooral dat laatste schoot even verkeerd....
Staan wij als huurder hier zo met de rug tegen onze muur...???