ex van mijn vriend...

fieneke
Topic Starter

ex van mijn vriend...

#1 , 30 okt 2006 17:35

hoi , eerste keer dat ik hier ben, maar zie alles beetje zwart in, en dan ga je zelf op zoek he.. bij deze ben ik hier dus..!
ik ben 2 jaar samen met mijn vriend, ikzelf gescheiden mama van 2 super kids, mijn vriend papa ook van 2 leuke kids! int begin geen probleem, alhoewel zoon autisme spectrum heeft ,maar ex deed ni moeilijk. zelf heeft ze ook vriend waarvoor ze van bij mijn vriend nu ,was vertrokken
ze had mij is gevraagd dat ik elke keer verslag wou maken wat haar kids bij ons hele week deden, (ze hebben co-ouderschap) dus ik elke wee verslagje, email gemaakt, de goede maar ook slechtere dingen van die week
sinds 2 maand opeens een brief vd rechtbank, ze eistte de kids op ! al wat erin stond als aanklacht was tegen mij , dat ik als enige de conversties en het over en weer geschrijf deed en niet de papa.. al mijn mailtjes , papiertjes werden tegen mij gebruikt, zelf wisten we nooit hoe het daar was, alleen maar, hier alles heel goed
nu dus met advocaten bezig, en wat blijkt het co-ouderschap kan wel doorgaan als EXCLUSIEF de papa elke keer met haar op n neutrale plaats over de kids praat, als hij alleen met haar belt en mailtje stuurt.. ik mag er niet aan of omtrent komen..nu vraag ik me af, kan dit zomaar, mijn vriend wil dit ook niet, ik ben de agenda in dit gezin, regel alles wat huishouden en kids betreft, heb nog nooit men eigen gemoeid als er iets beslist werd wat de kids betreft..wijzelf willen gewoon met 4 rond de tafel kunnen zitten omdat we toch met 4 mensen de kids opvoeden... zucht..
REACTIES PLEASE
bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 31 okt 2006 17:10

Tja, wellicht een strikte interpretatie van de wet. Maar te weinig gegevens voor een zinnig antwoord.

Wat ik kan afleiden is dat u, en uw vriend, wordt verweten dat enkel u rapporteert over de gezinstoestand en dat u zich niet mag moeien met 'haar' kinderen.

Het spreekt voor zich dat u in uw eigen huishouden de nodige regels kunt stellen en beslissingen nemen, wel zal uw vriend wat zijn kinderen tegenover zijn ex de exclusieve verantwoordelijkheid moeten opnemen.

Dus laat uw vriend rapparteren en afspraken/besprekingen maken met zijn ex, laat hem de regeling in uw huishouden verantwoorden.

Maar ware toch beter uw advocaten in deze te volgen. Remember dat dit een beperkt antwoord is obv de mij gekende gegevens.

Noem het meer een woordje van steun.

fieneke
Topic Starter

#3 , 01 nov 2006 20:22

:wink: toch mercikes!

Reclame

Lex

#4 , 06 nov 2006 08:33

Ik heb thuis ook een ASS?erke, die naar een type 7 school gaat en zoals U wel weet hebben die kinderen veel structuur nodig.Het is van groot belang dat U de mama van het kind op de hoogte brengt van zijn doen en laten,uiteraard is dit tweerichtingsverkeer.

Een wijziging in het kind zijn leefwereld zal nefaste gevolgen hebben! Ik begrijp niet waarom die moeder daarop aanstuurt?

Ik zou de bal terug kaatsen en vragen waarom U nooit op de hoogte wordt gebracht van wat er gebeurd met uw stiefkind. Informeer (onderzoek) ook eens bij de ?lady? in kwestie hoe het zit met de sociale voorzieningen?

Via het Vlaams Fonds(tegenwoordig heet dat, Vlaams agentschap voor personen met een handicap), kan ik een beroep doen op thuisbegeleiding en een logeerfunctie(max. 30 dagen/jaar). Ik ontvang een bijkomende kinderbijslag van (momenteel) 214,20 Euro per maand. (9 punten, 4<). Wat toch een redelijk bedrag is?en die een invloed kan hebben op een ?eventuele onderhoudsbijdrage?.

Meer info op http://www.vlafo.be/handinfo/ en http://www.handicap.fgov.be/nl/citoyens/afm/index.htm

Suc6.

Terug naar “Andere”