Telenet incasso

Teijepa
Topic Starter

Telenet incasso

#1 , 12 aug 2010 18:30

Heb met aandacht dit topic gelezen: http://www.juridischforum.be/forum/view ... it=Telenet" onclick="window.open(this.href);return false;
Het bevat informatie die ik wel gebruiken kan.

In het kort mijn case:
- tot 31 december 2007 in Leuven gewoond
- ook al die tijd een internetabo bij UPC (later: Telenet) gehad
- kort voor het einde van het jaar (26 of 27 december 2007 modem ingeleverd bij kantoor UPC Leuven)
- laatste betaling gedaan in december 2007 over december 2007

Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een brief van een incassobureau in mijn brievenbus. (bedrag +/- 400 EUR incl incassokosten)

Uit nieuwsgierigheid waarover het dan zou moeten gaan heb ik het bureau gebeld en daar heeft men verklaard dat het over facturen van jan-2008 t/m juni-2008 gaat. Verbazingwekkend want:
- dit is de eerste keer dat ik hierover wordt ingelicht
- ik bij het inleveren van de modem ook mijn nieuwe adresgegevens heb verschaft (en men had mij dus ook al eerder kunnen contacteren)

Het probleem dat ik zelf heb is dat veel documenten van mijn België tijd reeds heb weggegooid (wie had er verwacht dat je kabelaansluiting ruim 2 jaar later nog relevant is?) en ik heb eind 2008 een computercrash gehad waarbij ik vrijwel alle bestanden op mijn PC heb verloren. Ik kan dus geen brief terugvinden waarin ik mijn abonnement bij UPC opzeg. Maar de opzegging zelf is zeker niet per aangetekende brief gestuurd.

Echter... ik heb wel een email gevonden. Email was gelukkig wel gebackupped namelijk.

Dat is een email van 27-November, waarin ik in een email aan info@upcbelgium.be aangeef mijn Internet abonnement per 31 december 2007 op te willen zeggen.

Deze is door UPC bevestigd per email waarin ook duidelijk wordt gesteld dat " We hebben de opzegging van uw Chello Internet contract geregistreerd. Rekening houdend met een opzegtermijn van twee kalendermaanden, zal uw contract eindigen op 31/01/2008."

De vragen op die ik op dit moment heb zijn:
- welk recht is hier van toepassing?
- het incassobureau biedt de mogelijkheid zelf documenten te uploaden via een webtool. Is dit feitelijk gezien rechtsgeldig?
- kan ik de tijd die ik zelf heb moeten besteden aan het onderzoek nav deze factuur claimen?

Ik moet nog even de bankafschriften checken om te zien welke betalingen ik allemaal nog heb verricht. Maar ik neem aan dat er nu voldoende reden is om de factuur flink naar beneden bij te stellen dan wel helemaal kwijt te schelden.
Laatst gewijzigd door Teijepa op 17 aug 2010 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2010 18:44

U hebt in principe van hen een bevestiging dat uw abonnement eindigt op 31/2008
Als u tot dan betaald hebt is alles ok.
In het ander geval als zij uw nieuw adres hadden hebben ze nagelaten u in kennis te stellen
Uw contract is met telenet niet met een incassobureau.

Zook een topic waar vandebos antwoord daar zal je heel leuke links vinden naar incassobureau.
enkele links

http://www.centrumschuldbemiddeling.be/ ... hpe0c4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

U kan betalen aan telenet - wat zij nog moeten hebben wijs hen op hun fouten en zeg bij ontvangst van duplicaatfactuur voor jan 2008 dat u deze dadelijk zal betalen.
maar lees eerst de teksten.

Teijepa
Topic Starter

#3 , 12 aug 2010 20:42

Hartelijk dank.

De link die u heeft verschaft resulteert in een pagina die niet gevonden kan worden. Maar ik vermoed dat u deze pagina bedoeld: http://www.dignitas.be/nl/het_innen_van ... ringen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat informatie op die ik wel kan gebruiken. Hartelijk dank daarvoor.

Reclame

Vandebos

#4 , 12 aug 2010 21:40

Zie link in onderschrift.

Teijepa
Topic Starter

#5 , 17 aug 2010 23:30

Hartelijk dank nogmaals. Morgen naar het mooie Antwerpen en dan loop ik in de pauze langs het postkantoor om de brieven aan Telenet en het incassobureau af te geven. Met de informatie die ik heb verkregen met jullie hulp heb ik er vertrouwen in dat het goed afgehandeld gaat worden.

Terug naar “Andere”