Immokantoor en brandverzekering

Liezevdb
Topic Starter

Immokantoor en brandverzekering

#1 , 11 aug 2010 16:14

Hallo iedereen

Een vraag in verband met een immokantoor. Wij zijn al lange tijd op zoek naar een geschikt huurhuis (niet zo eenvoudig met één hond) en nu hebben we iets gevonden wat ons wel aantrekkelijk lijkt, maar we kregen al te horen dat we bij dat immokantoor verplicht zouden zijn om een brandverzekering te nemen in hun verzekeringskantoor (ze hebben dus ook een kbc verzekeringskantoor). Kan dit zomaar? Mogen wij niet gewoon kiezen waar wij onze brandverzekering hebben?

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 aug 2010 16:23

Denk dat zoiets koppelverkoop noemt? Economische inspectie eens op de hoogte brengen?

Kans om het pand te huren zonder toe te stemmen is natuurlijk minimaal...

Liezevdb
Topic Starter

#3 , 11 aug 2010 16:25

Denk dat zoiets koppelverkoop noemt? Economische inspectie eens op de hoogte brengen?

Kans om het pand te huren zonder toe te stemmen is natuurlijk minimaal...
Dat dacht ik dus ook. Maar het is zoals je zegt, de kans om dan nog het pand te huren... Ik zal hen in ieder geval toch eens wijzen op koppelverkoop, maar goed, het wordt eerst nog afwachten of het immokantoor honden zal goedkeuren (want van een huisbaas die het weigert/toelaat hebben we nog niets gehoord, het gaat altijd over 'wij')

Reclame

FrankV

#4 , 11 aug 2010 16:40

art. 72 wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming
In afwijking van deze principiële toelating is elk gezamenlijk aanbod aan de consument, waarvan minstens één bestanddeel een financiële dienst is en dat verricht wordt door een onderneming of door verscheidene ondernemingen die handelen met een gemeenschappelijke bedoeling, verboden.
Laatst gewijzigd door FrankV op 11 aug 2010 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 aug 2010 16:42

Koppelverkoop is niet meer verboden sinds de nieuwe wet op de handelspraktijken van vorig jaar.

FrankV

#6 , 11 aug 2010 16:44

Koppelverkoop is niet meer verboden sinds de nieuwe wet op de handelspraktijken van vorig jaar.
Koppelverkoop is verboden in bepaalde gevallen. Zie mijn post hierboven.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door FrankV op 11 aug 2010 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
( Arthur Schopenhauer )

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 aug 2010 16:47

Inderdaad, te snel geweest.

FrankV

#8 , 12 aug 2010 03:58

Inderdaad, te snel geweest.
Alhoewel, ik begin nu te twijfelen over de woorden "gemeenschappelijke bedoeling".
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Huren”