enkele vraagjes

len
Topic Starter

enkele vraagjes

#1 , 10 jun 2010 16:02

Wij gaan scheiden, zijn getrouwd zonder huwelijkscontract. Voor het huwelijk had ik al een huis gekocht welk ik nu nog steeds aan het afbetalen ben. Onze rekeningen zijn steeds gescheiden gebleven. Ik kan dus bewijzen dat ik al de jaren van het huwelijk het huis verder afbetaald heb. Ik vermoed dus dat mijn huidige vrouw geen aanspraak kan maken op een deel van de woning? Verder heb ik ook steeds alle rekeningen betaald, bewijsbaar via mijn bankrekening. Zo betaal ik ook de wagen af (nog 1 jaar te betalen) die we gezamelijk gekocht hebben tijdens het huwelijk. Heeft zij recht op een deel van de wagen?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jun 2010 16:30

Wij gaan scheiden, zijn getrouwd zonder huwelijkscontract. Voor het huwelijk had ik al een huis gekocht welk ik nu nog steeds aan het afbetalen ben. Onze rekeningen zijn steeds gescheiden gebleven. Ik kan dus bewijzen dat ik al de jaren van het huwelijk het huis verder afbetaald heb. Ik vermoed dus dat mijn huidige vrouw geen aanspraak kan maken op een deel van de woning? Verder heb ik ook steeds alle rekeningen betaald, bewijsbaar via mijn bankrekening. Zo betaal ik ook de wagen af (nog 1 jaar te betalen) die we gezamelijk gekocht hebben tijdens het huwelijk. Heeft zij recht op een deel van de wagen?

alvast bedankt
Aangezien u geen huwelijkscontract hebt met volledige scheiding van goederen werd vanaf het huwelijk alles met gemeenschappelijke gelden betaald. Bijgevolg heeft uw echtgenote een schuldvordering op de huwelijksgemeenschap ten bedrage van de helft van de afbetalingen voor uw huis die tijdens het huwelijk hebben plaatsgevonden. De helft van de wagen is ook haar eigendom.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden

#3 , 11 aug 2010 04:16

Voor het huwelijk had ik al een huis gekocht welk ik nu nog steeds aan het afbetalen ben.
De gelden die u reeds aan de woning betaalde voor het huwelijk, zijn mogelijk onderhevig aan een herwaardering.
Daar mogelijk ook de waarde van het huis gestegen is gedurende de periode van het huwelijk...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”