Als ik het goed begrepen heb, dien ik gewoon aan de rechter in kort geding te zeggen dat ik wens dat de zaak naar de jeugdrechter wordt doorverwezen....
Hoe komt het echter dat mijn advocaat beweert dat zij een arrest afwacht en er zelf niet voor zorgt om de zaak naar de jeugdrechter door te verwijzen als ik meen dat de rechter in kort geding niet de meest geschikte persoon gezien de complexiteit van de zaak ?
Ik denk dat u het niet goed begrepen hebt. Welke rechter bevoegd is wordt bepaald door de wet, niet door de mening van een partij die denkt dat een bepaalde rechter meer of minder geschikt is.
Uit wat ik tot nu toe hier gelezen heb kan ik niet opmaken waarom de jeugdrechter en niet kort geding bevoegd zou zijn.
Waarom werd de zaak indertijd aanhangig gemaakt bij kort geding? In het kader van een echtscheidingsprocedure? Als dat het geval is is er geen reden om de zaak te verwijzen naar de jeugdrechtbank. Kort geding blijft bevoegd om over de vordering die ingesteld werd uitspraak te doen. De maatregelen m.b.t. de kinderen blijven van kracht na de echtscheiding.
Als de zaak aanhangig gemaakt werd op grond van hoogdringendheid, en er geen hoogdringendheid meer is, is de vordering niet gegrond. Kort geding verwijst dan niet naar de jeugdrechter.