Hallo,
Zal kort de situatie uitleggen, zonder de persoon en zijn bedrijf in naam te vernoemen.
Binnen mijn hobbywereld is er een jaar geleden een nieuwe zaak bijgekomen (voordien had je maar 5 adressen binnenin België waar je naar toe kon stappen), voor 100% dezelfde producten is de winkel heel wat goedkoper dan de rest. In het begin waren er geen problemen, betaalde producten werden geleverd na 4-6 weken (ook de levertijd van andere dealers).
Nu, een tijd later duikt volgend probleem op:
Mensen wachten meer dan 3 maand (sommigen al 6 maanden) op hun bestellingen, zonder te weten wat er precies aan de hand is.
Het is dus een webshop die niet werkt op stock. Maar direct zou bestellen bij hun leverancier (zelfde als andere shops) & thuis die producten doorstuurt naar de klant.
Als je weet dat 4-6 weken de normale levertijd is, dan begrijp je vast wel dat je je na 2 maand (en 3-4-5-6-7?) zoals anderen toch wel ongerust kan maken.
Nu, wat zijn de opties?
Bellen mailen = geen reactie of afgewimpeld worden.
Sta je juridisch sterk in de schoenen in zo'n geval? Bestelling annuleren en je geld kunnen terugzien? Dan liefst 100%?
Alvast bedankt voor de reacties!
Alleen maar mensen die het zeker weten liefst
Je hebt veel winkels waar je het na 7 dagen zelfs nog kan terugbrengen indien ongeopend, maar ik denk dat die daar zelf voor kiezen..