geld spaarboekjes kindjes

vlinder01
Topic Starter

geld spaarboekjes kindjes

#1 , 26 jul 2010 21:11

echtscheiding is al enkele maanden helemaal in orde,op 1 punt na
in de eot stond vermeld dat ex het geld van de spaarboekje van de kindjes moest terugzetten op een geblokkeerde spaarrekening ,
hij heeft inderdaad 3 nieuwe spaarboekjes geopend maar het bedrag klopt niet
het exacte bedrag weet ik niet,daar hij alle papieren heeft,maar er staat ongeveer slechts 1/3 van het bedrag op
ben aan het navragen bij de bank(duurt een eindje omdat de rekeningen al bijna 2 jaar afgesloten werden),maar hoe krijg ik mijn ex zover dat hij het geld er terug volledig moet terugplaatsten en liefst op een manier die mij ook niet weer vee geld kost

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 29 jul 2010 23:48

u begint met een aangetekende brief aan hem te sturen, met het verzoek binnen de twee weken het correcte bedrag op de rekeningen te zetten.

Geen reactie? U stuurt een tweede brief, duidelijk met vermelding 'ingebrekestelling': U stelt hem in gebreke en geeft hem nog acht dagen tijd om het geld te storten. U vermeldt tevens in uw ingebrekestelling dat vanaf datum van ingebrekestelling de gerechtelijke intresten beginnen te lopen. Vermeld tevens dat als hij dat niet doet, dat u gerechtelijke stappen zal ondernemen.

Geen reactie en u heeft geen middelen? ga naar een advocaat en vraag hem om pro deo op te treden. Die zal nogmaals een verzoek sturen.

Als die eot gehomologeerd is, is dat een uitvoerbare titel en kan u gewoon met die eot naar de deurwaarder stappen. Die zal uw ex in beweging brengen (bv beslag leggen)
Plus est en vous

vlinder01
Topic Starter

#3 , 30 jul 2010 13:38

eot die gehomologeerd is,wat houd dat juist in
heb alleen de papieren die we tekenden bij notaris en achteraf brief van rechtbank,moest er nog iets met die papieren gebeuren?

Reclame

3399AAaa

#4 , 02 aug 2010 18:04

Wat staat er in die brief? Is dat een vonnis? Staat daar niet in dat zij de echtscheiding uitspreekt en de overeenkomsten mbt de minderjarige kinderen homologeert?
Plus est en vous

Terug naar “Echtscheiding”