nooit een gerigistreert contract gezien

myriamverelst
Topic Starter

nooit een gerigistreert contract gezien

#1 , 01 aug 2010 00:44

huuropzeg niet gerigistreerd contract
hallo

hoe kan ik weten of mijn contract gerigistreerd is of niet?
toen ik voor de waarborg ging vertelde de dame me daar dat dit niet zo was, staat ook nergens een stempel of wat dan ook op
nu ik een goedkoper huis gezien en gevonden heb en pas 2jaar de wonig bewoon zou de huisbaas mij 2maand schade vergoeding vragen indien niet optijd een andere huurder naar zijn zin is gevonden
maar als ik het goed lees zou hij dit niet kunnen indien er gaan registratie is? ook moet ik me dan niet aan de opzegtermijn houden?
ik heb een 3-6-9 contract
er staat wel iets in over dat vervroegd opzeggen kan leiden tot een schadevergoeding van 1-2-3 maanden huurwaarborg in mijn geval dus 2 maanden schade vergoeding
ook al is het contract nie gerisgistreed telt dan deze clausule?
en ik ben héél zeker ik zelf heb nooit een gerigistreed contract gekregen of gezien
contract is een voorbeeld van jullie site !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 01 aug 2010 02:20

Tenzij ik het mis heb en indien uw contract niet geregistreerd is (u kan dat navragen in het plaatselijke registratiekantoor) , kan u juridisch gezien van de ene dag op de andere vertrekken zonder de minste schadevergoeding te hoeven betalen. In de praktijk raad ik u aan uw verhuurder een opzegtermijn van 1 a 2 weken te geven.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 aug 2010 09:49

Het zit er dan dik in dat de verhuurder u weigert de HWB terug te betalen, en dat je daarvoor zal moeten procederen als er geen huurschade is.

Reclame

Vandebos

#4 , 01 aug 2010 10:40

Dat zal de verhuurder beduidend meer kosten dan de HWB...

myriamverelst
Topic Starter

#5 , 01 aug 2010 10:47

Dat zal de verhuurder beduidend meer kosten dan de HWB...
dus als ik goed begrijp, indien er geen gerigestreerd contract is kan ik met tuurlijk opzegvermelding verhuizen zonder dar huisbaas mij schadevergoeding kan vragen als er geen huurschade is, wat er ook niet is
en ik mijn huurwaarborg toch terug krijg
tuurlijk hoop ik dat er zo snel mogelijk een nieuwe huurder zich meld zodat er geen procedures nodig zijn om de lieve vrede te houden en alles netjes kan verlopen

indien het toch wel gerigestreerd is hoe komt het dan dat ik nooit iets heb moeten ondertekenen(buiten het contact zelf) en geen kopij heb verkregen want zulke documenten worden toch in drievoud opgemaakt 1/kantoor zelf 2/huisbaas3/ voor mezelf?

dame in de bank toen ik mijn borg ging regelen zei, oh het is een niet gerrigestreerd contract dus die zag het meteen, denk door dat er nergens een stempel of iets dergelijks opstaat

dank

Vandebos

#6 , 01 aug 2010 10:54

De verhuurder kan perfect met zijn kopie van het contract naar het registratiekantoor stappen en het laten registreren. Er is geen informatieplicht naar de andere partijen toe aangezien deze zelf bij het lokale registratiekantoor zich kunnen gaan informeren.

U kan het pand bij niet registratie verlaten zonder opzeg. Meestal wordt echter aangeraden en maand opzeg via aangetekend schrijven te geven. Indien er dan later nog problemen zijn en de partijen vinden zich voor de vrederechter kan de huurder zijn goede wil makkelijk aantonen...

Staat de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening?

myriamverelst
Topic Starter

#7 , 01 aug 2010 11:23

De verhuurder kan perfect met zijn kopie van het contract naar het registratiekantoor stappen en het laten registreren. Er is geen informatieplicht naar de andere partijen toe aangezien deze zelf bij het lokale registratiekantoor zich kunnen gaan informeren.

U kan het pand bij niet registratie verlaten zonder opzeg. Meestal wordt echter aangeraden en maand opzeg via aangetekend schrijven te geven. Indien er dan later nog problemen zijn en de partijen vinden zich voor de vrederechter kan de huurder zijn goede wil makkelijk aantonen...

Staat de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening?
huurwaarborg staat zeker op een geblokkeerde rekening is geen twijfel aan heb ik zelf voor gezorgd
dank voor reactie en ga eerst deze dagen in formeren op het kantoor

Terug naar “Huren”