stappen te ondernemen bij verlaten partner, met kind

carla
Topic Starter

stappen te ondernemen bij verlaten partner, met kind

#1 , 24 okt 2006 15:48

Ben in situatie gekomen waarin ik het niet meer zie zitten met partner en wil er definitief een punt achter zetten. Heb wel een kind met hem en draagt ook zijn naam. Ik vraag me juist af welke stappen ik allemaal moet nemen om te kunnen vertrekken, wat mijn rechten en plichten zijn, waar ik terecht kan ivm hoederecht. Er is in onze relatie geen mogelijkheid om hierover te discussi?ren, zeker niet over het feit uit mekaar te gaan. Mede door agressie en dreigementen van mijn partner durfde ik nooit de stap definitief te zetten, maar heb er me nu definitief een gedacht van gemaakt om te vertekken. Huur momenteel nog samen een appartement, dat op beide's naam staat, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Wie kan mij hierover meer info bezorgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 25 okt 2006 14:51

U kan maatregelen vorderen via de vrederechter.

Voor het wettelijk samenwonen kan dit op basis van art. 1479 van het B.W.(=Burgerlijk Wetboek)

Indien het huwelijksbootje aan het zinken is...art. 223 B.W.

Reclame

Terug naar “Andere”