Ze wil zich veilig stellen dat ze niet voor de schulden moet opdraaien.Mijnheer heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk waar hij wel sinds enkele tijd geen kontakt mee wou.Deze hebben wel toen mijnheer zijn huis verkocht het deel van de overleden moeder gekregen en zijn deel.Ook hebben ze nog effecten die geregistreerd zijn en nog niet vervallen zijn aanvaard.Zijn zij dan erfgenamen of kunnen ze alsnog de erfenis verwerpen.Mevrouw heeft wel de begrafenis geregeld en ze is van plan om het facruur ook te betalen,kan dit kwaad?
ik ben geen jurist, straks worden ze weer allemaal boos op me.
het is niet meer dan normaal dat de kinderen hun deel van hun overleden moeder kregen. Maar de vader had er wel nog vruchtgebruik op indien hij weduwenaar was. De verdere eigendommen van de moeder behoren m.i. gewoon tot de erfenis van de kinderen, ongeacht of hun vader nu schulden had of niet en vooral ongeacht of ze de erfenis van hun vader weigerden of niet.
ze kunnen altijd de erfenis van hun vader verwerpen, dat heeft niks met de erfenis van hun moeder te maken.
Degene die de begrafenis bestelt is verondersteld deze te betalen voor zover ik weet.
--------------
als mevrouw het appartement niet huurt, kan ze gewoon vertrekken.
Mijn kinderen die ook de erfenis van hun vader hebben verworpen, hebben gewoon de huur opgezegd na zijn overlijden. De kosten van het opruimen en leeghalen werden door de eigenaar eventueel verhaald op zijn schuld bemiddelaar, misschien ook niet. Maar in ieder geval hebben mijn kinderen daar niet voor hoeven bij te dragen.