Wat staat er in uw huurcontract aangaande deze camera's?tevens wist ik pas nu, van de onderburen, dat de camera's niet werken.
Denk jij dat die firma niet op de hoogte is van dit verhoogd risico op een nieuwe inbraak na een vorige ? De verantwoordelijkheid voor een andermans nalatigheid (syndicus) in de schoenen van de huurder steken is niet correct.zou het kunnen dat u hier zelf even nalatig in bent, door pas na de inbraak naar de syndicusfirma te stappen?
Volgens mij hoeft er zelfs niets in het contract vermeld te staan betreffende die camera's; tenzij er natuurlijk bvb. in het contract zou staan dat het nepcamera's zijn die niet werken. Het feit dat er camera's hangen is het wel de bedoeling dat ze werken. De huurder heeft zo een verhoogde beveiliging, en laten we niet vergeten dat hij er misschien nog voor betaalt onder de gemeenscappellijke noemer "algemene kosten", zonder dat dit misschien specifiek ergens contractueel vermeld staat. Als er geen camera's zouden staan kon de syndicus niet "mede"-verantwoordelijk gesteld worden. Nu wel. Hij heeft camera's geplaatst, de huurders betalen ervoor, maar ze werken niet en de huurders vermoeden van wel. Moet er nog zand zijn ?Wat staat er in uw huurcontract aangaande deze camera's?
Ik heb hier en er heeft hier ook nooit iemand beweerd of gezegd dacht ik, dat een eigenaar verplicht is camera's te plaatsen. Maar als er geplaatst worden dienen ze wel te werken, tenzij de huurders dus duidellijk geinformeerd worden dat het dummy's zijn. Of tenzij natuurlijk dat de huurders op een bepaald ogenblik duidelijk geinformeerd worden dat die camera's niet meer werken. Nogal logisch denk ik. Anders heet zoiets boerebedrog.Een eigenaar is helemaal niet verplicht camera's te plaatsen. Bijgevolg of die nu werken of niet (dummy camera) is totaal irrelevant!
Ik zou hier een reactie kunnen op geven, maar vind het verloren tijd omdat de originele poster zijn tussentijdse mening wel eens kan geven. Voorlopig is dit hier onduidelijk.Waarop baseert u zich om over een verhoogd risico te spreken?
Braakschade van de vorige keer?
Als u, die daar dagelijks passeert, de schade past bemerkt nadat een 'vakman' u erop wees, wat wilt u de verhuurder dan verwijten stellen die niets gemeld werd?
U hebt als huurder toch de plicht om het gehuurde pand te vrijwaren van schade?
Alsook de plicht om dergelijke zaken te melden aan uw huisbaas?
Wat deed u ter zake?
Lijkt me dat u reeds drie maanden geleden akkoord ging met de bestaande veiligheid en dit ondanks de hoge huurprijs en kosten.Gezien de hoge huurprijs (+1000 euro) en prijs voor "kosten" (200 euro) voor 70m² zou ik toch op zijn minst mogen verwachten dat het appartement beveiligd wordt. In het huurcontract wordt niets gezegd over beveiliging of diefstal, enkel dat we akkoord zijn met de veiligheid.
Veiligheid en veiligheid zijn twee. Het is niet omdat alles veilig lijkt dat het daarom precies ook veilig is. Overigens wordt in het contract niets gezegd over de gemeenschappelijke delen. Dat mijn eigen deur me niet de meestinbraakveilige was, wist ik al maar dat neemt niet weg dat je niet verwacht dat iedereen zomaar binnen kan wandelen in het appartementsgebouw die er niet moet zijn, er uiteindelijk toch geen camerabewaking is.Lijkt me dat u reeds drie maanden geleden akkoord ging met de bestaande veiligheid en dit ondanks de hoge huurprijs en kosten.Gezien de hoge huurprijs (+1000 euro) en prijs voor "kosten" (200 euro) voor 70m² zou ik toch op zijn minst mogen verwachten dat het appartement beveiligd wordt. In het huurcontract wordt niets gezegd over beveiliging of diefstal, enkel dat we akkoord zijn met de veiligheid.