Cindy,beste, mijn vriend heeft sinds 3maanden volledig loonsbeslag voor onderhoudsgeld.hij is sinds 3jaar gescheiden.bij de scheiding hadden hij en zijn ex overeengekomen dat hij een lening aanging om openstaande schulden te betalen van verbouwingen aan hun woning daarbij verzekerde ze hem zolang hij de lening betaalde hij die periode geen onderhoudsgeld diende te betalen.dit was mondeling afgesproken .nu 3jaar later komt mevrouw af via gerechtsdeurwaarder van 3 jaar onderhoudsgeld gevolg gans mijn loon weg ik werk al van mijn 15jaar ,heb de laatste 2jaar geen verlof genomen om er zo vlug mogelijk door te raken en nu dit.ik moet 9.000 euro betalen .het ocmw heeft contact opgenomen met deurwaarder en ze moesten schriftelijk een afbetalijngsplan opsturen. dat hebben ze gedaan met het voorstel dat ik 700euro per maand afbetaal,maar mijn ex gaat niet akkoord ze moet gans mijn loon.omdat ik een nieuwe vriendin heb,mijn ex wil me terug en zolang ik mijn vriendin niet op straat zet doet ze dit zegt ze.ik heb geen inkomen meer en kan al 2maanden mijn huur niet betalen van het ocmw krijg ik ook geen leefloon daar ze aan het uitzoeken zijn of mijn ex een deel van die lening moet terugbetalen maar volgens een advocaat kan dit niet daar ik niets op papier heb en het mondeling afgesproken was.ik ben chauffeur en werk 15à16 uur per dag maar deze maand zijn alle reserves op en eten en drinken kan ik niet meer kopen .ik wil betalen maar moet ik dan niet meer leven kan dit dan ,ik krijg nergens gehoor of hulp.wat kan ik doen zo kan dit niet ,dat is een hard werkende mens gewoon kapot maken want als dit zo verder gaat kan ik zowel men vrachtwagen tegen een brug rijden.wie kan me helpen of wat kan ik doen.
als het gaat over achterstallig onderhoudsgeld kan het volledig ingehouden worden.dank u voor de uitleg.moet ik zelf een afspraak regelen met de vrederechter daarvoor want onze advocaat doet totaal niets hij is tenslotte maar pro-deo en het ocmw heeft hem al faxen gestuurt en proberen op te bellen maar hij reageert niet als ik hem bel neemt hij ook niet op .dus eindelijk mogen ze maar inhouden vanaf 900 euro hij verdient tussen de 1800en 2500 euro te zien hoeveel nachten hij gedaan heeft.