Wanneer het einde van een contract van bepaalde duur in zicht is, er toch een nieuw contract wordt aangeboden weer van bepaalde duur (nl 6 mnd) en ik wil zelf geen nieuw contract aangaan, heb ik dan recht op een werkloosheidsuitkering?
Ik werk 4/5, en studeer daarbij. Mijn studierichting heeft alles te maken met mijn werk, maar er is misschien toch geen toekomst zoals men mij heeft voorgespiegeld gehouden in het bedrijf toen ik ging solliciteren. Ik doe nl niet het werk dat me beloofd is, en hoewel ik er constant achter zit, kot er geen duidelijkheid in de zaak of dit nu wel in de toekomst gaat gebeuren of niet.
Ik wil graag mijn studies afmaken (nog 1,5 jaar), en dat diploma (optiek/optometrie) gebruiken voor mijn verdere professioneel leven. Is het mogelijk een werkloosheidsuitkering te krijgen, terwijl ik studeer? Eerlijk gezegd zie ik een nieuw contract alleen maar zitten bij dit bedrijf, als men werkelijk de baan geeft die me beloofd was maar dat ziet er niet meteen naaruit. Is er een mogelijkheid dat ik zou kunnen stempelen én mijn studies afmaken? (nog 1,5 jaar te gaan, eerste 1,5 jaar achter de rug)
Alvast bedankt voor de info...