GSM Verkocht, toch annuleren?

Zetrox
Topic Starter

GSM Verkocht, toch annuleren?

#1 , 14 jul 2010 19:58

Hey,

Ik verkocht mijn gsm (LG viewty) voor een bedrag van 58,5€ Met verzending.
De mevrouw stuurde me via email dat ze eerst een bedrag van 40.00€ ging overschrijven, en in het weekend het overige bedrag.
Nu begint ze erover dat haar zoon van 13 jaar dit allemaal gedaan heeft, en eist het bedrag terug (40.00€).
Dan heeft haar zoon toch wel een heel beleefde taal voor die leeftijd maargoed.
Ik heb dat geld opgedaan op camping al, en ik heb het nogal krap (student) wat kan ik hiertegen doen?
Ik ben niet van plan terug te betalen... Ze moet nog 18€ overschrijven en ik stuur de gsm op, maar zo toch niet...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
winkelcentrum

#2 , 14 jul 2010 22:51

Indien je zelfstandig bent zoals wij dan zijn wij verplicht dat geld terug te storten.

Als particulier ken ik de wetgeving niet.

Toch is het niet slim van je om al meteen dat geld "op te zuipen". Je verkoopt het vel van de beer niet voordat ie geschoten is.

Student of niet, ik denk dat vele studenten moeten leren met geld omgaan en vooral de waarde leren beseffen.

Ik ben van 1965 en denk nog steeds in BF en het is zo makkelijk gezegd ''t is maar een eurootje" maar onmiddellijk gaat die klik bij mij dat dit 40 frank is en eigenlijk veel geld.

40 frank / 1 euro voor een domme boterkoek die in 1 hap op is vind ik bvb schandalig duur. 20 Frank / 50 cent om eens te gaan pissen in een openbaar toilet die dan nog stinkt en waar de wcmadam alleen maar haar centen zit te tellen in plaats van het toilet te onderhouden ....

Sorry voor jou maar internetverkoop, daar staat een wetgeving op en ik vind dat jij dat geld moet terugbetalen. Welke reden dan ook.

[opzettelijk beledigen van poster, helpt poster niet voorruit. Gelieve toekomstig advies te trachten te beperken tot de kern van de zaak of uw bezoek tot lezen van de posts te beperken. : Vandebos]

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2010 10:38

Indien je zelfstandig bent zoals wij dan zijn wij verplicht dat geld terug te storten.
De poster geeft aan dat hij student is en dus geen zelfstandige.

Toch is het niet slim van je om al meteen dat geld "op te zuipen". Je verkoopt het vel van de beer niet voordat ie geschoten is.
GSM is verkocht, geld is (gedeeltelijk) ontvangen. Hoe lang moet je de beer laten liggen rotten vooraleer je zijn vel mag verkopen?

Sorry voor jou maar internetverkoop, daar staat een wetgeving op en ik vind dat jij dat geld moet terugbetalen.
Inderdaad, er is hiervoor een wetgeving, maar die komt duidelijk niet overeen met jouw mening. Er is nog altijd een juridisch verschil tussen een verkoop van een particulier aan een particulier en een verkoop van een handelaar aan een particulier. Een handige website waar je verschillende rechten op het internet worden uitgelegd in mensentaal is de volgende: http://www.internet-observatory.be/

Reclame

float

#4 , 16 jul 2010 17:21

Hey,

Ik verkocht mijn gsm (LG viewty) voor een bedrag van 58,5€ Met verzending.
De mevrouw stuurde me via email dat ze eerst een bedrag van 40.00€ ging overschrijven, en in het weekend het overige bedrag.
Nu begint ze erover dat haar zoon van 13 jaar dit allemaal gedaan heeft, en eist het bedrag terug (40.00€).
Dan heeft haar zoon toch wel een heel beleefde taal voor die leeftijd maargoed.
Ik heb dat geld opgedaan op camping al, en ik heb het nogal krap (student) wat kan ik hiertegen doen?
Ik ben niet van plan terug te betalen... Ze moet nog 18€ overschrijven en ik stuur de gsm op, maar zo toch niet...?
Wat waren de exacte afspraken over de verkoop?

Zetrox
Topic Starter

#5 , 20 jul 2010 00:21

Sorry, maar over die mening van nieuwe gsm te kopen elk jaar ben ik niet eens.
Ik ga juist van mijn 1 jaar oude gsm naar een 3 jaar oude gsm die ik 3 jaar gebruikt heb... Dus niet denken dat iedereen zo is.
De afspraken waren: Zij betaalde 40€ voorschot, en na het weekend 18,50. Ik heb gewacht die week kwam niets op.
Dan kwam ze met de uitleg van dat haar zoon van 13 jaar een overschrijving heeft gedaan waar zij geen weten van heeft.
Klinkt allemaal raar voor me want ik had echt het gevoel tegen een volwassene te maile maargoed.

Nu zegt ze me dit: Ik heb het overige bedrag overgestuurt dit is mijn adres:
Ik heb de gsm voor 30€ verkocht omdat ik er direct af moest zijn.
Ik ben van plan haar 18,50€ zoiezo terug te storten, en van die 40 zou ik nog zo vriendelijk willen zijn 20€ te versturen.
Is dit mogelijk of ga ik hier in fout?

Lanox

#6 , 20 jul 2010 09:03

Sorry, maar over die mening van nieuwe gsm te kopen elk jaar ben ik niet eens.
Ik ga juist van mijn 1 jaar oude gsm naar een 3 jaar oude gsm die ik 3 jaar gebruikt heb... Dus niet denken dat iedereen zo is.
De afspraken waren: Zij betaalde 40€ voorschot, en na het weekend 18,50. Ik heb gewacht die week kwam niets op.
Dan kwam ze met de uitleg van dat haar zoon van 13 jaar een overschrijving heeft gedaan waar zij geen weten van heeft.
Klinkt allemaal raar voor me want ik had echt het gevoel tegen een volwassene te maile maargoed.

Nu zegt ze me dit: Ik heb het overige bedrag overgestuurt dit is mijn adres:
Ik heb de gsm voor 30€ verkocht omdat ik er direct af moest zijn.
Ik ben van plan haar 18,50€ zoiezo terug te storten, en van die 40 zou ik nog zo vriendelijk willen zijn 20€ te versturen.
Is dit mogelijk of ga ik hier in fout?
Ik denk dat je er nu toch een potje van aan het maken bent.
Ofwel verkoop je de gsm zoals was afgesproken: voor het volledige bedrag en lever je ook de GSM, ofwel betaal je het bedrag volledig terug en verkoop je aan iemand anders. Los van het juridische aspect, via welk platform heb je dit onderhandeld?

float

#7 , 20 jul 2010 17:50

't Is inderdaad het ene of het andere. Je kan niet zomaar geld achterhouden ;-)

Franciscus

#8 , 26 jul 2010 18:48

Overschrijving --- kent die kleine de de paswoorden van de bankrekening??.
Dan heeft juridisch mevrouw een probleem - de gelden zijn regelmatig toegekomen.

En zoals reeds gezegd er is een overeenkomst die door beide partijen moet nageleefd worden.
Er is geen schadebeding voorzien dus ofwel betalen en GSM sturen ofwel al het geld terugsturen.
Voorlopig nog geen strafbare feiten maar bij achterhouden van gaan we richting oplichting.
Effe aan denken hoor

Terug naar “Consumenten Koop”