Wie betaald het KI

Stone
Topic Starter

Wie betaald het KI

#1 , 14 jul 2010 15:12

Wij zijn bezig met het huis van ons overleden ouders te verkopen , nu zaterdag 24 juli zou de compromis getekend worden , aangezien tussen de compromis en het verlijden der akte een paar maand overgaat en het feit dat in september de jaarlijkse grondbelastingen (KI) moeten betaald worden zou ik eens willen weten wie dit moet betalen , de verkoper of de koper.

Met dank voor Uw antwoord.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jul 2010 15:37

Wij zijn bezig met het huis van ons overleden ouders te verkopen , nu zaterdag 24 juli zou de compromis getekend worden , aangezien tussen de compromis en het verlijden der akte een paar maand overgaat en het feit dat in september de jaarlijkse grondbelastingen (KI) moeten betaald worden zou ik eens willen weten wie dit moet betalen , de verkoper of de koper.

de persoon die op 01/01/2010 de eigenaar is van het huis. Dit wordt meestal wel zo verrekend dat de nieuwe eigenaars (via de notaris) het deel (in maanden) aan de verkopers betalen met aantal maanden te berekenen vanaf het ogenblik dat ze eigenaar van het huis worden.

(geen idee of dit wettelijk verplicht is, ik vermoed van niet)

Vandebos

#3 , 14 jul 2010 16:26

Verrekening is niet verplicht maar wel gangbaar.

Reclame

Lex

#4 , 15 jul 2010 22:37

De erfenamen zullen de betaling van het KI in hun bus krijgen, via de notaris zal de nieuwe eigenaar zal u de helft terugbetalen.

Terug naar “Kopen”