#8 , 18 jul 2010 00:35
Mijn vrouw had alle vertrouwen in mij, wij waren al 25 jaar samen, zij zou zeker geen voogdij hebben toegestaan. De relatie met de grootouders is altijd koel geweest, wij volgden ons eigen inzichten en hebben veel geluk gekend en waren welvarend, de grootouders hadden altijd een sterke drang tot inmenging. Vnl. mijn vader heeft het prehistoisch principe dat hij aan het hoofd staat van de volledige familie, daardoor is ook de relatie tss. hem en de andere kinderen, mijn broer en zus, slecht. Ikzelf heb een goede band met mijn zus en broer. Het is aan mij om het vertrouwen van mijn vrouw te bevestigen, het was haar wens dat wij samen bleven, voor elkaar zorgden en gelukkig zouden zijn. Totaal verwerpelijk vind ik dat de grootouders voortdurend de kinderen aanspreken in de naam van mijn vrouw (uw mama zou...enz.), ikzelf doe dit bijna nooit !
Nu terzake, vorige week heeft de eerste zitting in kortgeding plaatsgevonden. Tegenpartij heeft uitstel gevraagd om te kunnen reageren op de conclusie en stukken door ons ingediend ter verdediging. Uitstel eerst tot september, nadien tot begin augustus, omdat ik op vraag van de voorzitter opmerkte dat dit contradictorisch was met de hoogdringendheid vermeld in het kortgeding. Ons verdediging was sluitend, ik had attesten en getuigenissen van artsen, school (van zoon), huishoudsters, personeel voor hulp in de zaak, en ook een geschreven brief van mijn zoon, hiermee kon alles weerlegd worden. De tegenpartij heeft alleen het PV., verder geen stukken. Graag had ik gezien dat de zaak behandeld werd, had bij mijn advocaat erop aangedrongen. Ik was aanwezig met advocaat, van tegenpartij enkel de advocaat.
Tot een minnelijk gesprek ben ik altijd bereid, uiteraard onvoorwaardelijk, m.a.w. beide partijen met of zonder advocaten. Tegenpartij wil enkel met advocaat en mijn dochter aan hun kant. Dit is compromiterend t.o.v. mijn dochter en mijzelf. Ook is dit psychisch en pedagogisch niet verantwoord. Ik verlang er sterk naar mijn dochter te zien maar geenszins in een juridische sfeer. Voor mij is dit onaanvaardbaar en niet ernstig. Mijn advocaat daarentegen is hier helemaal oneens met mij, ik heb de indruk dat hij een te toegeeflijke en onderliggende positie aanneemt. Voor hem is een minnelijke schikking de enige mogelijkheid op terugkomst van mijn dochter, hij verwijst daarbij voortdurend naar zaken i.v.m. echtscheidingen, dit is fundamenteel verschillend naar mijn mening. Graag jullie opinie hierover. Wat betreft de omgang van grootouders met de kinderen, was er altijd volledige vrijheid.
Ook, hoe nu verder ? Alle contacten met mijn dochter worden verhinderd, ook telefonisch is ze onbereikbaar, ook t.o.v. haar broer. Een kinderachtig spelletje. Ikzelf heb al tweemaal een samenkomst georganiseerd dit onder toezicht van een professor psychiater, voor een gezinsgesprek met dochter en zoon, eventueel vervolgd met gezinstherapie. Mijn dochter is niet opgedaagd. We proberen dit nogmaals in augustus. Er zijn nog geen maatregelen beslist door de rechtbank, volgende maand neem ik vakantie, wat doe ik ? Gezien de tijd dat dit duurt, ga ik haar halen en neem haar mee op vakantie ? Een plotse aktie door mij zal ook weerstand van haar veroorzaken. Doe ik helemaal niets ? Dit kan ook een verkeerde indruk geven van onverschilligheid. Als deze toestand lang aanhoud, zal het hof dan ook gemakkelijker die bevestigen als voorlopige regeling ? Zelf denk ik niet dat ik nog lang passief kan afwachten. Ik wil uiteraard geen domme dingen doen, welke mogelijkheden zien jullie hier ?
Veel dank en tot later.