Opgelost

pke2703
Topic Starter

Opgelost

#1 , 09 jul 2010 16:50

:D
Laatst gewijzigd door pke2703 op 01 okt 2010 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 09 jul 2010 17:45

maar je kinderen zijn dan helemaal niets kwijt.... :shock:
Als jij jouw deel uitkoopt (zeg maar 50% van de waarde, krijg je toch een behoorlijke som geld?
Dan erven jouw kinderen later jouw deel (tenzij dat je dat vrolijk opsoupeerd bij leven :) )

Van hun andere ouder erven je kindern later zijn 50%. (dat is het zijne, niet het jouwe...)
en ja hij kan dat huis verkopen en een nieuw huis mee kopen. dan blijft dat nog steeds een waarde hebben. Hij kan het natuurlijk ook opsouperen.
Maar dat zijn dan jouw bekommernissen niet meer, want niet jouw bezit.

Jij kan bepalen wat je wil doen met jouw 50%
Maar je hebt echt geen enkel recht om in een clausule te laten vastleggen wat de expartner later wel en niet mag doen met zijn bezit...
Daarom wordt je bezit ook precies verdeeld,omdat jullie gaan scheiden en elk zijn eigen deel van het bezit zou kunnen beheren.

lucgescheiden

#3 , 28 jul 2010 04:00

Denk dat mijn echtgenoot het huis zal willen houden
Waarom denk je dat? Omdat je echtgenoot zijn halve leven heeft opgeofferd om jullie gezin in deze woning te voorzien?

Indien ja, vrees ik dat uw 'planning' wel eens zou kunnen mislopen en ontaarden in een vechtscheiding.
Met jouw aandeel in de woning aan de kinderen te schenken, blokkeer je het eigen vermogen van je echtgenoot in een onverdeeldheid met hen. Denk je dat hij daarmee gaat akkoord gaan?
Ik vrees ervoor, zeker als hij mag vaststellen hoeveel centjes jij ontrekt uit de huwelijksgemeenschap door aan te tonen dat je jouw aandeel in de woning zelfs kan wegschenken.

Ga in relatietherapie of neem een scheidingsbemiddelaar onder de arm, een éénzijdige 'planning'
leidt nooit tot een aanvaarbare oplossing voor de beide ouders, de kinderen zijn dan zowiezo de dupe.
Het geld dat jullie in een vechtscheiding gaan verliezen aan advocaten en rechters doet daar niets aan af, in tegendeel het vormt het effectief verlies van een erfdeel voor jullie kinderen.
Laat me dan over een dikke twee jaren maar eens horen; wat er van je planning is geworden.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Vandebos

#4 , 29 jul 2010 09:40

Voorzichtig... :!:

Terug naar “Echtscheiding”