Denk dat mijn echtgenoot het huis zal willen houden
Waarom denk je dat? Omdat je echtgenoot zijn halve leven heeft opgeofferd om jullie gezin in deze woning te voorzien?
Indien ja, vrees ik dat uw 'planning' wel eens zou kunnen mislopen en ontaarden in een vechtscheiding.
Met jouw aandeel in de woning aan de kinderen te schenken, blokkeer je het eigen vermogen van je echtgenoot in een onverdeeldheid met hen. Denk je dat hij daarmee gaat akkoord gaan?
Ik vrees ervoor, zeker als hij mag vaststellen hoeveel centjes jij ontrekt uit de huwelijksgemeenschap door aan te tonen dat je jouw aandeel in de woning zelfs kan wegschenken.
Ga in relatietherapie of neem een scheidingsbemiddelaar onder de arm, een éénzijdige 'planning'
leidt nooit tot een aanvaarbare oplossing voor de beide ouders, de kinderen zijn dan zowiezo de dupe.
Het geld dat jullie in een vechtscheiding gaan verliezen aan advocaten en rechters doet daar niets aan af, in tegendeel het vormt het effectief verlies van een erfdeel voor jullie kinderen.
Laat me dan over een dikke twee jaren maar eens horen; wat er van je planning is geworden.