Vandaag had de postbode een cadeautje bij.
Een gewone brief en een aangetekende zending van de advocaat van de huurbaas.
Dit is wat erin staat:
Staat van bevinding opgesteld waaromtrent U zich niet akkoord verklaarde.
Zoals U weet zijn er een aantal posten van huurschade vastgesteld zoals opgenomen op pag.2 van de staat van bevinding.
U ging weliswaar akkoord met de opname van deze respectievelijke posten doch u wenste niet in te gaan op de minnelijke begroting van bedoelde huurschade op een bedrag van 300€ ( al 300€ minder dan voorheen )
Tevens dient de de centrale verwarmingsketel nog door u gepoetst te worden evenals de schoorsteen twv 160€.
Zoals u weet werd eveneens vastgesteld dat sinds april 2 honden in de huurwoning hebben verbleven en dit in strijd met het verbod daartoe in de huurovereenkomst.
Ook hier weigert u de forfaitaire schadevergoeding in dat verband van 3 maanden x 50€. (waren trouwens 2maand ipv 3)
Tenslotte verklaarde u zich wel akkoord met de (overigens onbetwistbare) schadevergoeding wegens vervroegde beëindiging van de huurovereenkomst door u als huurder. (2250€)
Bij deze stel ik u dan ook een allerlaatste maal uitdrukkelijk in gebreke (is trouwens de eerste keer) om uiterlijk en ten laatste tegen 14juli aanstaande over te gaan tot betaling op mijn derdenrekeningnummer xxxxxxxx van het totaal verschuldigde bedrag van 2860€.
Bij gebreke waaraan vrijwillig te doen, ik na die datum onmiddelijk zal overgaan tot het inleiden van de nodige procedures voor de bevoegde rechtbanken, in welk geval eveneens verwijlintresten op de verschuldigde bedragen zullen gevorderd worden vanaf datum van huidige ingebrekestelling.
Tenslotte doe ik u opmerken dat de nog aanwezige huurwaarborg van 1500€ enkel aangewend kan worden ter compensatie van de vastgestelde huurschade, doch in geen enkel geval aangewend kan worden, weze het slechts gedeeltelijk, ter betaling van de schadevergoeding wegens vervroegde beëindiging ten bedrage van 2250€.
Wij gaan nog steeds niet akkoord met de 'schadevergoeding' aan de woning voor een bedrag van 300 euro voor een plukje onkruid en minuscule krasjes op 2 vensters, evenals met de 150 euro voor de honden aangezien ze er ten eerste geen drie maand gezeten hebben en ze volgens het huurderssyndicaat geen recht hebben op dat bedrag.
Volgens het huurderssyndicaat is het slechtste wat we kunnen doen, die schadevergoeding betalen van 2850€ of zelfs de 2250€ zolang er geen overeenkomst of vonnis is.
Tot zover het verloop tot op heden.