achtergestelde certifcaten

kaga
Topic Starter

achtergestelde certifcaten

#1 , 05 jul 2010 15:32

Onze bank stelt ons een nieuw produkt voor om te sparen namelijk : achtergestelde certificaten.
Sinds de crisis heb ik geen vertrouwen meer en probeer me zo volledig mogelijk te informeren alvorens iets aan te gaan.
Zoals de bankbediende het uitlegt staat ons geld vast voor een of meerdere jaren , is er 100 procent kapitaalsgarantie.
Maar als ik vraag wat er gebeurd als ik het geld vroeger terug wil, dan krijg ik geen afdoend en eerder vaag antwoord.

Wat als we ons geld vroeger terugwillen?

MVG
en dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 jul 2010 16:01

Sta me toe de vraag anders te stellen: Welk vertrouwen kan je stellen in een product waarvan de verkoper er niet in slaagt het volledig en overzichtelijk voor te stellen?

wanton

#3 , 05 jul 2010 18:29

Als je geen vertrouwen hebt , blijf dan weg van achtergestelde certificaten.
Dit zijn kasbons op een langere looptijd :8 à 10 jaar. Achtergesteld wil zeggen dat zij , bij problemen van de bank , achteruit gesteld worden in de volgorde van terugbetaling. Spaarrekeningen en gewone kasbons worden allemaal eerder terugbetaald. Daarna komen die oa. achtergestelde cerificaten , als er nog provisie voorhanden is.
Wat vervroegde terugbetaling betreft : dat moet kunnen door een onderhandse verkoop op de nevenmarkt. Men is daar nooit zeker van de prijs want die is oa. afhankelijk van de evolutie van de intrestvoeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Creatief

#4 , 05 jul 2010 22:49

Sta me toe de vraag anders te stellen: Welk vertrouwen kan je stellen in een product waarvan de verkoper er niet in slaagt het volledig en overzichtelijk voor te stellen?
Dit noem ik een écht verstandig en doordacht antwoord.
:D
Het antwoord van Wanton is ook zeer correct.

kaga
Topic Starter

#5 , 06 jul 2010 09:17

Veel dank voor de antwoorden.
Ik zal inderdaad wegblijven van deze beleggingsmethode en ook van dit filiaal en
mijn rekening zetten bij een andere kantoorhouder die wel duidelijk en open is over de
voorwaarden van kasbons en spaarrekeningen.

Bedankt!
vriendelijke groeten

Terug naar “Bank & Beurs”