http://www.sarahbeweging.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik las hier iets van sarah beweging
Sarah beweging verzamelt inderdaad getuigenissen, maar heeft juridisch nooit potten kunnen breken.
Ik ga nog een voorbeeld geven: man vertelt aan psychiater dat zijn vrouw hem bedreigt met een mes, een ruit stukgooide, gesprekken heeft met Jezus Christus' verschijning.
De psychiater ziet de vrouw, ziet er niets mis aan, maar neemt geen risico's door de persoon toch te colloceren. Tijdens de opname zijn er meerdere gesprekken met de man erbij die de vrouw agressief maakt. Verbaal agressief. Maw de man kent de zwakke plek van de vrouw. Die vrouw is niet ziek, maar wel gekwetst door haar man. Uiteindelijk is die vrouw een tijd gecolloceerd, een tijd van haar leven kwijt en krijgt ze bij ontslag uiteraard een diagnose om de collocatie te staven.
Achteraf hervat de vrouw min of meer haar gewone leven, maar zo'n collocatie verwerk je niet zomaar. Een andere psychiater laat testen uitvoeren. Kan uit zijn bevindingen concluderen dat de persoon niet lijdend is aan een geestesziekte. Die psychiater vraagt het verslag van de opname op en krijgt een heel beknopte samenvatting waarin zo goed als niets staat.
Moet een klacht zich richten tegen de psychiater of tegen de persoon die de collocatie heeft aangevraagd? Hier lijkt me toch veel subjectiviteit mee te maken