een dik jaar geleden heb ik een abonnement genomen op een website uit Nederland. Zij begeleiden zogezegd mensen bij het afslanken maar dit doet er niet toe. Ik heb op dat moment gebruik gemaakt van een promotie. Zo zou ik aan de helft van de prijs een abonnement nemen voor een jaar. Ik heb dit met visa betaald. Echter na een paar maanden bleek dat een ouderwetse belgische dietiste me veel beter kon helpen dus eigenlijk heb ik die account nooit gebruikt en ben ze ook helemaal uit het oog verloren.
Nu enkele weken terug krijg ik een email waarin staat dat ik 59 euro moet betalen en wel onmiddellijk. Ik heb hen verwittigd dat ik helemaal geen verlenging wou van mijn abonnement. Maar daar kreeg ik geen reactie op. Nu kreeg ik een brief met daarin het bericht dat ze over 10 dagen bij een onbetaalde factuur mijn dossier zouden doorgeven aan een incassobureau. Ik mail onmiddellijk terug en krijg terug een reactie dat zij met automatische verlenging werken en dat ze me daar van op de hoogte hebben gebracht aan het begin van het aanmaken van mijn account. Ik heb dat toen wél gelezen maar dat nergens teruggevonden want dan zou ik dat onmiddellijk veranderd hebben wat blijkbaar kon. Maar ook dat heb ik zelfs nu niet terug gevonden. Dus erg duidelijk is het allemaal niet.
Als ik het goed begrijp heb ik dus niks te vertellen?? Want uiteindelijk heb ik "akkoord" geklikt. Ik zeg het nogmaals ik lees altijd voor ik iets aanvink! Maar heb ik er dan zo hard overgelezen? Moet zijn dan? Ik heb ook helemaal geen email gekregen waarin in staat dat mijn account ten einde loopt en ze die automatisch gaan verlengen. Het was dus een totaal vergeten account die niet meer in mijn gedachten zat.
Kan ik daar nu écht niks tegen beginnen? Moet ik die 59euro nu werkelijk betalen? Ik heb nog een dag of vijf dus ik wil hier informeren. Als ik echt niks kan beginnen zit er niks anders op dan ze te betalen.

Alvast bedankt