verzekering bedrijfswagen

kaat
Topic Starter

verzekering bedrijfswagen

#1 , 30 jun 2006 19:33

kort vraagje:
We hebben bij ons op het werk ??n bedrijfswagen staan die wordt gebruikt door het personeel om goederen te gaan ophalen (renault kangoo ingeschreven als lichte vracht, zonder achterzetels). Nu heb ik een aantal weken geleden gevraagd of ik deze ook priv? mocht gebruiken, mits het betalen van de kilometers die ik priv? doe. Hij is momenteel omnium verzekerd bij de leasingmaatschappij (Arval), maar de kwestie die het managment bezighoudt is of deze verzekering het vervoer van mijn zoon dekt. Hij is drie en moet dus in een kinderzitje, maar dan wel vooraan(er is geen airbag).
Gaan ze een andere (en dus duurdere polis) moeten afsluiten omwille van het feit dat ik m'n zoon mee vervoer? Want als dit het geval is, dan vrees ik dat ik geen toestemming ga krijgen.

Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 01 jul 2006 00:15

of je zoontje mee verzekerd word hangd van de verzekering af.

Maar je kan je zoontje ook zelf verzekeren als hij met een auto mee rijd
Dit is wel een heel andere verzekering, maar je verzekerings makelaar kan je daar het best over informeren.

airbags zijn in Belgie niet verplicht en hebben ook niets te maken met de verzekering. en kinderen mogen van voor zitten. die wet dat ze pas vanaf 12 jaar vanvoor mochten zitten is terug afgeschaft.

WillemF

#3 , 14 jun 2010 10:04

Beste Kaat,

Ik weet niet precies hoe het zit. Ik heb wel een handige site voor je met veel informatie over bedrijfsautoverzekeringen: [link verwijderd daar deze handelt over de Nederlandse wetgeving: Vandebos]

Succes!

Willem

Reclame

Terug naar “Algemeen”