mijn grootmoeder was zachtjes gezegt een apart geval. ze had geen of bijna geen contact met haar kinderen en kleinkinderen (ik inclusief). Vorig jaar heb ik contact met haar opgenomen. Onze 'relatie' liep stroef, maar toch heb ik alles gedaan om het leven van mijn grootmoeder aangenamer te maken. ze was 90 en fysiek er niet zo goed aan toe.
ik heb de nodig instanties gebeld voor bejaardenhulp om haar leven gemakkelijker te maken. ze wilde niet naar een home want dan kon haar hondje niet mee.
onverwachts sterft een neef van mijn grootmoeder, deze had wel wat centen en mijn grootmoeder was een erfgename. en ineens duikt mijn tante op! zijn neemt alle touwtjes in handen en zorgt ervoor dat geen enkel familielid en vrienden nog enig contact kan opnemen met de grootmoeder. ze heeft een volmacht op haar rekeningen. mijn grootmoeder beland in het ziekenhuis voor een maand en daarna gaat ze met mijn tante mee naar huis. nog een maand later sterft ze. Via via zijn we te weten gekomen dat ze gestorven is, we weten zelfs nog steeds niet waar ze begraven is. blijkt dat er een handgeschreven testament is waar mijn tante wonder boven wonder alles zou erven. ikzelf en de andere erfgename hebben ernstige twijfels over de echtheid van het testament. het testament is op 2 feb 2010 opgesteld, op 3 feb wordt mijn grootmoeder gehospitaliseerd en op 4 feb sterft de neef van mijn grootmoeder. terwijl er voor 2 feb geen sprake was van mijn tante, mijn grootmoeder heeft er zelfs geen goed woord over vertelt tegen mij. Wij denken dus dat het testament op een vroegere datum is opgesteld. veel vertrouwen in de notaris hebben we ook niet, we hebben vermoeden dat hij bepaalde dingen achter houd. zo wist ik van een zichtrekening van mijn grootmoeder waar ong. 5000 euro op stond. daar werd achter gevraagd bij de notaris en die heeft daar gewoon geen antwoord op gegeven. zelf heel simpele vragen; hoe komt het dat de andere kinderen en kleinkinderen niet verwittigd zijn geweest van haar overlijden en haar begrafenis. waar is het hondje naartoe, waar is het overlijdingsacte?... de inboedel 'krijgen' we van mijn tante maar weer zijn er vermoedens dat zijn al het waardevolle weggehaald heeft. mijn grootmoeder had wel wat cash geld in huis liggen. maar als we nu haar huis betreden, om te kijken wat er allemaal verdwenen is, zouden we automatisch akkoord gaan met het testament volgens de notaris. Hoe kunnen we dit aanvechten, bewijzen?