Je bent verplicht een advocaat te nemen wanneer je zaak voor de Rechtbank van Eerste Aanleg komt. Zonder advocaat verlies je deze zaak.
Je advocaat zal deze rechtzaak grondig met je voorbereiden. Zorg dat je alles bij de hand hebt (bewijzen van terugbetalingen, ... je leefloon, ...) wanneer je een eerste gesprek hebt met je advocaat.
Ik wens je veel sterkte!
Ik vond dit ook een bijzonder eigenaardige afhandeling.'t Is wel zeer raar dat je niet bent komen opdagen bij de vrederechter en dan daarna onmiddellijk naar de rechtbank eerste aanleg moet gaan.
Art. 803 gaat over verstek, waardoor je normaal terug bij de vrederechter komt en niet bij eerste aanleg.
Welk bedrag blijft er over van die 5000 EUR?
En toch is het zo. Ben niet naar de vrederechter geweest en nu is het rechtbank van 1e aanleg te brussel.
Van de 5000 euro blijft er nog 3125 euro over die ik haar moet...
Heb vandaag dan maar contact opgenomen met een advokaat. Donderdag heb ik afspraak met hem...
Hij vertelde mij wel al dat als ik niet zou betwisten dat ik haar nog geld moet,wat ik ook niet doe, dan ik gemak van betaling vorderen...
Eigenlijk zou ik dat wel moeten betwisten dat ik haar nog geld moet. Ik zou kunnen zeggen dat wanneer ik een (groot) cash bedrag van mijn rekening heb gehaald ik dat aan haar heb gegeven cash in haar hand. Dan blijft het woord tegen woord niet? Wat is jullie mening hierover?
grtz
"Dus ik heb haar een aangetekende broef verstuurd waarin ik zeg dat ik de betaling terug zal hervatte"Het is aan uw moeder om te bewijzen dat u haar nog geld moet. Hoe zal zij dit doen, als er volgens u niets op papier staat?
Zo mogelijk moet u betwisten dat u ooit geld heeft geleend en/of stellen dat u alles heeft terugbetaald. Ondergeschikt, als de rechtbank zou zeggen dat u toch nog iets moet betalen, legt u uw loonstrookjes voor, vertelt u over uw financiële situatie en vraagt u gemak van betaling (afbetalingsregeling).
Of je hiervoor een advocaat nodig hebt.........
BTW: en ter aanvulling, gelet op het bedrag zal de rechtbank van eerste aanleg bevoegd zijn. Werd u niet in verzoening opgeroepen bij "de Voorzitter"?
hebt u geen recht op een pro deo ?
Toen ik dan plots werd ontslagen op mijn werk en dus van een werkloosheidsuitkering moest leven,
Een pro deo advocaat aanvragen is ook een mogelijkheid indien je voldoet aan volgende voorwaarden:
Wat mag je inkomensgrens zijn om een pro deo advocaat te vragen:
Voor een alleenstaande:
Volledige kosteloosheid: max. € 765 netto/maand
Gedeeltelijk kostelooseid: tussen 765 en € 984 netto/maand
Voor gehuwden, samenwonend of aleenstaand meet personen ten laste:
Volledig kosteloosheid: max € 984 netto/maand (= gezinsinkomen) + € 82 pp ten laste
Voor de vaststelling van uw inkomsten wordt er eveneens rekening gehouden met een buitengewone schuldenlast alsook met elk ander bestaansmiddel, maar niet met de gezinsbijslagen
Ik vermoed van wel!Een pro deo advocaat aanvragen is ook een mogelijkheid indien je voldoet aan volgende voorwaarden:
Wat mag je inkomensgrens zijn om een pro deo advocaat te vragen:
Voor een alleenstaande:
Volledige kosteloosheid: max. € 765 netto/maand
Gedeeltelijk kostelooseid: tussen 765 en € 984 netto/maand
Voor gehuwden, samenwonend of aleenstaand meet personen ten laste:
Volledig kosteloosheid: max € 984 netto/maand (= gezinsinkomen) + € 82 pp ten laste
Voor de vaststelling van uw inkomsten wordt er eveneens rekening gehouden met een buitengewone schuldenlast alsook met elk ander bestaansmiddel, maar niet met de gezinsbijslagen
Zeker dat je de juiste cijfers hebt?
Omdat in september 2009 bij een alleenstaande het max 860 wasIk vermoed van wel!