Aangetekende ingebrekestelling

mefisto
Topic Starter

Aangetekende ingebrekestelling

#1 , 07 jun 2010 19:36

Op 24 september bestellen we natuursteen mozaïek bij Floormasters te Bredene. We betalen geen voorschot en krijgen de zekerheid dat ze ons op de hoogte zullen brengen wanneer de tegeltjes binnen zullen zijn. Tot verleden week hebben we niets meer van Floormasters gehoord. We kregen een factuur toegestuurd op 18/05/2010 (8 maanden na de bestelling) waar ze ons vragen om de factuur te betalen. Als we contact opnemen met de verkoper , hebben ze volgens hem contact opgenomen met ons op 30/9/2009 met de medeling dat de tegels binnen waren en hij heeft ze moeten betalen en wij dus nu ook. Wij hebben deze tegels zo lang na datum bestelling niet meer nodig , natuurlijk zijn er nu de kleine lettertjes in hun verkoopsvoorwaarden . Wat kunnen we hiermee doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 07 jun 2010 21:10

Link/kopie van algemene voorwaarden aub.

mefisto
Topic Starter

#3 , 08 jun 2010 08:10

Zou ik graag willen doen maar hoe voeg ik die bijlage in ?

Reclame

float

#4 , 08 jun 2010 11:08

Je kunt een bestand uploaden op http://www.rapidshare.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mefisto
Topic Starter

#5 , 08 jun 2010 20:22

http://rapidshare.com/files/396770761/v ... n.bmp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

float

#6 , 09 jun 2010 09:40

Normaal is het zo wanneer de verkoper niet voldoet aan zijn leveringsplicht, u hem ingebreke moet stellen om de goederen te leveren.
Tot op het moment dat u dat niet doet, kan hem niets verweten worden.

mefisto
Topic Starter

#7 , 09 jun 2010 17:54

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu die tegels (die ik niet meer nodig heb) betalen .
Wat als nu blijkt dat het toch niet volledig overeenstemt met hetgeen we gezien hadden bij bestelling ?

roharro

#8 , 09 jun 2010 18:42

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu die tegels (die ik niet meer nodig heb) betalen .
Wat als nu blijkt dat het toch niet volledig overeenstemt met hetgeen we gezien hadden bij bestelling ?
Het zal moeten overeenstemmen met wat er op de bestelbon staat. Dat is bepalend. Niet noodzakelijk datgene wat jullie "gezien" hebben.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mefisto
Topic Starter

#9 , 09 jun 2010 20:46

Moest het nu nog iets zijn dat op maat gemaakt moet worden , ik zou het begrijpen.
We wilden geen voorschot geven omdat we bij het faillisement van onze keukenbouwer in 2009 zo'n goede 4000 euro kwijt zijn. In die periode hadden we dan ook voor die tegels gekeken en zo zijn we die bestelling uit het oog verloren. Die 475 euro voor iets wat we niet meer nodig hebben, is wel 475 euro teveel.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 jun 2010 14:06

U hebt ze besteld = een contract en U hebt het contract nooit opgezegd dus heeft de firma recht op betaling en zelfs mogelijk op schadevergoeding.

Terug naar “Consumenten Koop”