politierechtbank

matthias
Topic Starter

politierechtbank

#1 , 04 jun 2010 16:51

ik moet op 23 juni voor de politierechtbank komen voor een feit van vorig jaar was toen 19 jaar had mijn voorlopig rijbewijs en mijn begeleider zij dat ik door dat oranje moest rijden of ze zaten in de achterkant van mijn auto nu de politie stond achter de hoek en die hebbe er van gemaakt dat ik door het rood ben gerden dus overtreding 3de graad nu moet ik voor de politierechter menheer d'hondt komen wat kan ik het beste doen of aan wat kan ik mij verwachten
ps dit is de eerste keer van heel mijn leven dat ik met zoiets in contact kom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2010 17:07

Vooral zeggen dat de politie liegt ...

neen dus.
De vaststellingen van beëdigde ambtenaren gaan boven een eenvoudige getuigeverklaring.
Heeft uw begeleider dat echt gezegd - wordt die niet mee vervolgd?

Leg de zaak uit zoals ze gebeurd is - hopelijk valt het mee.

matthias
Topic Starter

#3 , 04 jun 2010 17:14

nee die begeleider wordt niet gedagvaard want ken die persoon zelf niet dat was een kennis van iemand die dak dan wel ken maar aangezien ik weg moest moest ik een begeleider hebben en die man had lang genoeg zijn rijbewijs dus en hij wou meerijden dus ja kan geen naam op geven want kzou helemaal ni wete wie die persoon was had die alleen even nodig om te mogen rijden en weet niet goed wat ik allemaal ga moete zeggen want uiteindelijk heb eens op het internet opgezocht normaal krijg je eerst een minnelijke schikking bij een overtreding derde graad en heb er nooit een gekregen en die rechter is blijkbaar ook ni een van de simpelste

Reclame

Franciscus

#4 , 04 jun 2010 17:46

Dus men zal nu vaststellen dat u reed met een onbekende begeleider -- hoe kan men nu controleren dat die aan de voorwaarden voldeed.
Volgens de wet reed u dus zonder begeleider.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 05 jun 2010 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

matthias
Topic Starter

#5 , 04 jun 2010 17:56

ja da zou ik niet weten weet alleen dat ik geen prodeo advocaat kan nemen aangezien ik bij mijn vader nog sta ingeschreven en alles wordt op zijn loon berekend dus moet zelf mijn verhaal doen en dat is nu meestal het lastigste bij al die klote rechters die wete meestal al wat ze gaan zeggen voor dat je iets zegt het maakt toch ni uit voor die pipo's wa ge zegt

float

#6 , 04 jun 2010 20:19

Eerst en vooral, toon respect voor de rechterlijke macht. Een rechter is onpartijdig en baseert zich op feiten.
Vervolgens, wat zijn de ten laste gelegd feiten? (exacte kopie van de dagvaarding aub)

Bartie

#7 , 05 jun 2010 08:27

Wat het uw voertuig? Er is toch een rechtsbijstandsverzekeraar? Even daar aankloppen voor een advocaat zou ik zeggen...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

matthias
Topic Starter

#8 , 05 jun 2010 10:23

Eerst en vooral, toon respect voor de rechterlijke macht. Een rechter is onpartijdig en baseert zich op feiten.
Vervolgens, wat zijn de ten laste gelegd feiten? (exacte kopie van de dagvaarding aub)
exacte kopie
als weggebruiker of bestuurder van een voertuig op de openbaren weg, nagelaten te hebben zicht te gedragen naar de verkeerstekens en wegmarkeringen regelmatig naar de vorm voldoende zichtbaar en overeenkomstig de voorschriften van van het algemeen regelement op de politie van het wegverkeer aangebracht namelijk een rood licht derde graad overtreding

als bestuurder van een voertuig op de openbare weg zijn snelheid niet te hebben geregeld zoals vereist was wegens aanwezigheid van andere weggebruikers int bijzonder de meest kwetsbaren de weersomstandigheden de plaatsgesteldheid de verkeersdichtheid het zicht de staat van de weg de staat of de lading van zijn wagen en/of zijn snelheid oorzaak te zijn geweest van een ongeval of het verkeer te hebben gehinderd overtreding tweede graad

en dan dak een kruispunt opreed met verkeerslichten en toch door reed zonder te kijken dus overtreding tweede graad

matthias
Topic Starter

#9 , 05 jun 2010 10:28

maar ge moet wel wete ik moest na da licht maar 20 meter rijden en was waar ik moest zijn in het ziekenhuis dus te hard gereden al zeker ni ik heb hard opgetrokken das waar maar ben zelfs ni boven de 40 k/u gekomen dus da is dikke zever da die flikke zeggen te snel gereden en dak ni voorzichtig ben en da ze mij ni konden tegen houden is nog erger da sta in het proces verbaal da ik tegen 80 k/u door een bocht van 90 graden reed daar staan geen flitsers en die flikke kunne da ni zien me hun ogen en als ik als leerling nen bocht van 90 graden pak tegen 80k/u dan zat ik hier nu ni meer ze geloof mij en moest maar 20 meter verder zijn dus dus da is ook dikke zever da ze mij ni hebbe kunnen tegen houden of volgen want stond echt exact 20 meter verder stil

Franciscus

#10 , 05 jun 2010 14:33

Misschien toch een beetje op uw woorden letten - ik ga echt niet adviseren dat u dit taalgebruik ter zitting zou hanteren.
Wat u wel kan doen is de politieinspecteurs laten dagvaarden om hun vaststellingen te komen bevestigen.
Want blijkbaar staat in het PV nog veel meer dan alleen maar voorbij het rode licht gereden - blijkbaar ook iets van snelheid.
O ja - in de wet staat nergens dat voor een snelheidsovertreding men moet flitsen....

Uw type RB is dit -- dan moet men toch de identiteit hebben genoteerd van uw gids?
De kandidaat :
* moet vergezeld zijn van een gids die :
o sedert ten minste 8 jaar titularis is van een Belgisch of Europees rijbewijs B;
o geen vervallenverklaring van het recht tot sturen heeft opgelopen binnen de drie laatste jaren ;
o de verblijfsvoorwaarden in België vervult

De gids is niet vermeld op het voorlopig rijbewijs
Enkel één andere passagier mag plaats nemen in het voertuig
* Moet een voertuig besturen :
o van categorie B
o voorzien van een L
o voorzien van een tweede achteruitkijkspiegel en van een handrem die binnen handbereik is van de gids.

matthias
Topic Starter

#11 , 05 jun 2010 17:28

ja oke je moet mss niet geflitst zijn maar ka een agent zegge zomaar dat ik tegen 80k/u door een rood licht rijd en een bocht van 90 graden kan nemen tegen die snelheid met een wagen dat zo oud is als de straat ik denk dat niet want echt waar dan zat ik nu hier niet op dit forum

Franciscus

#12 , 05 jun 2010 17:55

staat in het PV 80 km ..?

matthias
Topic Starter

#13 , 11 jun 2010 17:06

in de pv wel op de uitnodiging voor de politierechtbank niet maar wel welke overtredingen

Franciscus

#14 , 11 jun 2010 18:34

En hoe hebben de inspecteurs dat vastgesteld... ik zeg er wel ineens bij dat zij die vaststelling perfect kunnen doen met de kmteller van hun wagen ( mits bepaalde procedures)

float

#15 , 11 jun 2010 18:41

Als je kan mag je het PV zonder namen + dagvaarding zonder namen inscannen en uploaden :)

Terug naar “Andere”