Bod op huis intrekken

FoxRay
Topic Starter

Bod op huis intrekken

#1 , 01 jun 2010 21:59

Graag had ik wat informatie gehad omtrent het plaatsen van een bod op een huis.

Gisteren heb ik een woning gevonden na lang zoeken dat er op het eerste zicht wel goed uitzag, de prijs lag wel wat aan de hoge kant maar voor de streek waarin ik woon vond ik dit niet onmiddellijk abnormaal.

Daar de goede huizen altijd zeer snel weg zijn en onder druk van de verkoper heb ik dan gisteren avond een bod gedaan op dit huis, dit heb ik gedaan via het email systeem van de website Immoweb, ik heb nooit schriftelijk iets ondertekend en de verkoper heeft het bod nog niet aanvaard.

Na enige consultatie vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn bod best aan de hoge kant is en niet in vergelijking staat met de echte waarde van het huis, hierdoor wens ik van mijn eerste bod af te zien en een ander bod geven.

Mijn vraag is echter of mijn eerste bod rechts bindend is daar er nooit schriftelijk iets op papier gezet is door de twee partijen.

Bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 jun 2010 22:19

U kan bod niet meer intrekken zodra dit aanvaard werd zonder risico op schadeclaims te lopen.

peter kvm

#3 , 01 jun 2010 22:20

http://www.advocatenbureau-gevaco.be/ju ... het_recht/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

FoxRay
Topic Starter

#4 , 01 jun 2010 22:51

U kan bod niet meer intrekken zodra dit aanvaard werd zonder risico op schadeclaims te lopen.
Dus daar de eigenaar het bod nog niet aanvaard had kan ik dus gerust mijn bod intrekken zonder het risico op schadevergoeding als ik het goed begrijp?

Vandebos

#5 , 01 jun 2010 23:18

Dan zal u dit zo spoedig mogelijk dienen te doen op een wijze die u toelaat een gedateerd bewijs van het intrekken van uw bod en de kennisname daarvan van de ontvanger te hebben. (Fax, telegram, email met bewijs van ontvangst)

Terug naar “Kopen”