Rommelmarkt oa voor onze deur.

Yvessto
Topic Starter

Rommelmarkt oa voor onze deur.

#1 , 31 mei 2010 15:29

Binnenkort is er rommelmarkt in onze wijk en onze straat. Ons huis heeft geen voortuin. Om het trottoir (circa 5m.) voor ons huis rommelmarkt vrij te houden moeten wij zelf de nodige lopende meters betalen en verplicht iets uit te zetten. Alhoewel wij er geen gebruik van willen maken. Tevens willen we geen vreemde mensen voor ons huis staan hebben. Wij staan op onze privacy. Het organiserende orgaan is de lokale feestcomitee. Wat zijn onze rechten en welke stappen moeten we zetten om ons in te dekken? Vriendelijke Groeten!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 mei 2010 16:30

Als de gemeente toestemming geeft voor het houden van de rommelmarkt op de trottoirs in hun beheer is er niets dat u daartegen kan ondernemen, Het trottoir is immers niet uw eigendom.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2010 17:35

klopt als een bus :?
Het enigste is de openbare veiligheid - brand - daarbij moet er een voldoende ruime brandgang zijn ofwel langs de huizen ofwel in he midden - ik dacht breedte 4 meter.
Dat kan u in uw gemeente navragen
Het is ook zo dat vanaf het ogenblik dat er borden staan vb C3 (verboden voor alle verkeer) of C1 - met nadarafsluiting het in principe geen openbare weg meer is maar valt onder het privatief gebruik van een openbaar domein. De nadarafsluiting moet wel voldoen aan de regels van het KB inzake afsluitingen om wettig te zijn.
Op dat ogenblik gelden de regels van vb de markt op de rommelmarkt en niet meer de regels van vb de wegcode (parkeren op trottoir).

Reclame

artemis

#4 , 31 mei 2010 17:40

Waarin ligt de schending van uw privacy indien er 'vreemde' mensen op het trottoir voor uw huis zouden staan tijdens een occasionele rommelmarkt?
Ik begrijp het niet goed.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 31 mei 2010 22:34

Binnenkort is er rommelmarkt in onze wijk en onze straat. Ons huis heeft geen voortuin. Om het trottoir (circa 5m.) voor ons huis rommelmarkt vrij te houden moeten wij zelf de nodige lopende meters betalen en verplicht iets uit te zetten. Alhoewel wij er geen gebruik van willen maken. Tevens willen we geen vreemde mensen voor ons huis staan hebben. Wij staan op onze privacy. Het organiserende orgaan is de lokale feestcomitee. Wat zijn onze rechten en welke stappen moeten we zetten om ons in te dekken? Vriendelijke Groeten!
De enige oplossing die hiervoor bestaat is een ander huis kopen met een stuk voortuin, waarbij je dan de tuin afspant me zwarte plastieken doeken (of duurder materiaal). Zo dek je je zeker in en heb je je privacy :).

Ik vraag me toch af wat er zo erg is aan het feit dat er vreemde mensen voor je huis staan.

xena

#6 , 01 jun 2010 06:14

de trottoirs in hun beheer is er niets dat u daartegen kan ondernemen, Het trottoir is immers niet uw eigendom.
zeg da eens tegen de mensen die deze winter een boete kregen voor sneeuw te laten liggen op de trottoir

Vandebos

#7 , 27 nov 2010 11:04

Maar die verantwoordelijkheid is bij gemeentelijke verordening eveneens geregeld.

ganapathi tantra

#8 , 28 nov 2010 09:07

kan ik iets doen tegen de stank als mijn Turkse buren aan het koken gaan ?
kan ik iets doen aan het sletterig gedrag van sommige tienerdochters in shopping centra ?
kan ik iets doen aan de roker aan de overkant van het voetbalterrein van mijn zoontje ?
kan ik iets doen aan de natte hond op het winterterras van de horeca aan de dijk ?
kan ik iets doen aan het vreemde storende uitzicht van een Sikh gastarbeider ?
kan ik iets doen aan die vier jongeren die ik op de hoek van de straat zie ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Andere”