BEZOEKRECHT

bene
Topic Starter

BEZOEKRECHT

#1 , 18 mei 2010 11:58

Ik heb als mama omgangsrecht voor mijn dochtertje 8 jaar.
Ik heb hiervan een vonnis.
Na 4 jaren mijn omgangsrecht te hebben mogen uitoefenen van mijn ex, krijg ik nu reeds 2 maanden mijn dochtertje niet meer te zien ttz ex doet gewoon zijn deur niet meer open.
Ex is politieagent...
Ex beweert dat mijn dochter mij haar mama niet meer wil zien, ik blijf er bij dat ex aan ouderverstoting doet en ons dochter brainwashed!
Ik ga nog elke keer om mijn dochter en telkens bij de politie klacht neerleggen dat ik dochter niet meekrijg, blijkbaar verzamel ik processen-verbaal nu...
Ik weiger nog een advocaat te betalen, aangezien mij dat tot nu toe zo'n 25000 euro kostte om toch bezoekrecht te krijgen, ik heb gewoon geen geld meer om advocaat te betalen.
Dus, weet iemand welke weg ik moet bewandelen zonder advocaat om toch mijn omgangsrecht te kunnen uitoefenen?
Het is een feit dat mijn dochter zal vervreemd zijn van mij en opgestookt zal zijn tegen mij haar mama...
WAT KAN IK DOEN???
Ik ben ten einde raad!!!
Groetjes
bene
Laatst gewijzigd door bene op 14 sep 2010 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2010 19:21

U hebt nu een attest klachtneerlegging als slachtoffer.
U kan nu contact opnemen met de magistraat die al uw klachten heeft binnengekregen.
Normaal moet de ouder die het 'hoederecht' heeft al het mogelijke doen om de kinderen mee te geven.
U kan een onderhoudt vragen bij de procureur.
Let wel er zijn eigenlijk wel 2 procedures mogelijk bij de strafrechter wegens niet volgen van vonnis - en bij de burgerlijke rechtbank wegens niet volgen van vonnis maar voor burgerlijke maatregelen vb wijzigen van vonnis. De strafrechter gaat uw vonnis niet wijzigen.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 19 mei 2010 00:24

U kan mij een pb bericht sturen (klik op middenste icon onderaan dit bericht)

Graag aanhoor ik Uw verhaal.
De bedoelling is dat we geheel kosteloos en zonder enige verplichtingen samen naar de procureur des Konings en/of de zonechef van de politie gaan en een oplossing zoeken.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 19 mei 2010 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

roderidder

#4 , 19 mei 2010 00:31

De strafrechter gaat uw vonnis niet wijzigen.
Zeg dat maar tegen de zusjes O. uit Deurne, ze zullen U ongelijk geven. De straf- of onderzoeksrechter staat boven de jeugdrechter en kan vb. in de tijd tussen een voorlopige uitspraak en het definitief vonnis wel degelijk vijzen aan de uitspraak van de jeugdrechter. In plaats van "hoederecht" ... de ouder die het hoofdverblijf (van de kinderen) heeft.

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2010 19:16

Correct RR- ik had iets genuanceerder moeten zijn.
Gezien een de correctionele rechtbank bij stellen burgerlijke partij ook de burgerlijke regeling (kan) hervormen.
Het hangt dikwijls af van wat er al in het vonnis staat.

Start met uw contact met parket - ga desnoods naar de dienst SLAZO van uw politiekorps - als het zijn werk is ga dan vb naar een grote stad in de omgeving - maar zeker in hetzelfde arrondissement.
Een politieinspecteur die zoiets beweert - dan is hij grondig fout.
Neem desnoods contact op met zijn korpschef/ intern toezicht va zijn korps.
Hij overtreedt hier al de deontologische code. Ook al is de code geen element van tucht - men zal daar echt niet mee lachen
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 mei 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#6 , 19 mei 2010 22:31

Ik weiger nog een advocaat te betalen, aangezien mij dat tot nu toe zo'n 25000 euro kostte ... Het is een feit dat mijn dochter zal vervreemd zijn van mij ...
Start met uw contact met parket ...
Wat doen die advocaten (en andere actoren in zo een scheiding) voor de kost?

mbt tucht:
Welke agent mag zijn eed met zijn achterste afkuisen?

Stel een politieagent geraakt betrokken in een ongeval. In dergelijk geval moet een naburig politiezone de vaststellingen komen doen.

Dat zal waarschijnlijk ongeveer ook zo zijn als de agent een misdrijf * aan het plegen is maar het fijne ervan weet ik ook niet. Stel je belt politie omdat een agent die je kent een misdrijf aan het plegen is, zoals hier uit het (eenzijdig) verhaal kan opmaken. Je meld dit aan vb. de 101 centrale of lokale politie: wie moet dan ter plaatse komen?

RR

* als de deur dicht blijft, verbergt men dan niet een minderjarig kind voor diegene die het recht heeft...(art. 432SW) ? ach maak het zelf maar uit:
>> zie ook http://www.juridischforum.be/forum/view ... 2853#82853

bene
Topic Starter

#7 , 20 mei 2010 10:28

Al sinds de geboorte van ons dochtertje zegt ex mij dat hij er ALLES zal aan doen opdat ons dochtertje mij als mama niet wil kennen en dat hij ervoor zou zorgen dat ze nooit meer tegen mij zal willen spreken...
Na 7 jaren is hij in zijn opzet geslaagd!!!
Ex is volgens mij psychopaat, wat die ons al allemaal heeft aangedaan, ik kan er een encyclopedie overschrijven hoe manipulatief hij is, hoeveel verschillende gezichten hij heeft, maar NIEMAND GELOOFT MIJ!!!
Groetjes
Bene

bene
Topic Starter

#8 , 13 sep 2010 16:12

Op mijn verzoekschrift bij de Jeugdrechtbank werd ik op 9 september uitgenodigd om naar Jeugdrechtbank te gaan.
Ik was er, maar ex niet, wel zijn advocate.
En, rarara, ik zie ons dochtertje al bijna 6 maanden niet meer en de tegenpartij vroeg uitstel (stel je voor!!!) én verkreeg uitstel tot 21 oktober, dus dat betekent dat ik tegen dan ons dochtertje al 7 maanden niet meer zie...
Tegen de tijd dat ik haar ooit nog wel eens te zien zal krijgen, is zij compleet en volledig gebrainwashed, wat een weerzien zal dat zij!!!
De Jeugdrechtbank helpt doodleuk mee aan OUDERVERSTOTING volgens mij!!!
K wou dit gewoon eventjes kwijt, want ik voel mij zo machteloos.

Terug naar “Andere”