schenking

loeke
Topic Starter

schenking

#1 , 18 mei 2010 10:34

Geachte, graag had ik informatie gevraagd over het volgende.mijn ouders willen hun woning aan mijn zuster laten voor 100000 euro terwijl het voor 500000 geschat is wat zeggen mijn ouders nu ? 250000 euro punt uit , voor ons 50000euro en ik krijg dan 100000euro en voor de rest is het huis voor mijn zuster . ik zei nee zo gaat dat toch maar niet .wat zeggen ze nu dan krijg je niets en doen we het met een schenking kan dat zomaar alvast van harte dank .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 mei 2010 12:05

Zou een beetje simpel zijn als dat allemaal zou kunnen.
Bij het overlijden van uw ouders , dienen alle schenkingen die ze gedaan hebben geherwaardeerd te worden en met mekaar vergeleken. Op dat moment wordt de waarde dan van het huis terug bepaald. U kan (eigenlijk moet) op dat ogenblik compensatie vragen van die schenking. Indien dat niet kan vanuit de erfenis van uw ouders , zal uw zuster U moeten vergoeden. Zeg ze dat maar eens!
Het zuiverste principe is nog altijd: geef uw kinderen evenveel en hetzelfde.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”