Voorschot

Blauwepmdzak
Topic Starter

Voorschot

#1 , 12 mei 2010 20:28

Hi,

Ik heb eind januari iets gekocht (Duitsland) via het internet, de persoon wou dat ik een 50% vooraf betaalde. Wat ik dus ook heb gedaan. Heb onmiddellijk een bewijs gekregen (via mail) met het reeds betaalde voorschot en het nog te betalen deel. Levertijd zou 6 weken zijn. (moet van de usa komen waar ze het aankopen van een collega) Dus nu na 14 weken heb ik nog niets ontvangen. steeds als ik wil bellen nemen ze niet op. Wel heb ik een nummer gekregen van een persoon die alles regeld, telkens als ik hem bel krijg ik hem wel aan de lijn, maar kan me niet echt verder helpen. Twee weken heb ik dan een mail gekregen dat ze problemen hadden bij hun bestelling en dat ze nu niet wisten of ze hun levering zouden krijgen of niet. Bolvendien veronschuldigen ze zich en vragen of ze mogen kijken voor een tweede bestelling.
Mijn vraag is nu kan ik iets doen zodat ik mijn voorschot terug krijg, doordat ze niet kunnen leveren zoals ze hadden beloofd.

mvg

Vincent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2010 21:16

Hi,

Ik heb eind januari iets gekocht (Duitsland)
Griekenland leek me toch een goedkopere aankoop te zijn ;).

Nu concreet: via welke site heb je betaald? Kan van belang zijn.

mapleleiah

#3 , 13 mei 2010 13:50

HOE heb je betaald?

Als dat met Paypal of credit card was kan je bij Paypal of Banksys klacht indienen en het bedrag terugeisen.

Als het via overschrijving was, vrees ik dat je pech zult hebben ... Je kan wel klacht indienen maar voor politie en parket zijn zo'n dingen begrijpelijk geen prioriteit ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Blauwepmdzak
Topic Starter

#4 , 13 mei 2010 15:21

www.pinball-shop.de is de site.
en er werd betaald met een overschrijving.
Kan ik iets doen met een advocaat?

mvg

Vincent

Terug naar “Andere”