Notaris houd een bedrag achter.

saet
Topic Starter

Notaris houd een bedrag achter.

#1 , 06 mei 2010 19:26

Enige tijd geleden heb ik een appartement verkocht en de verkoop is verlopen
via een notaris in Temse. Bij de overdracht liet hij mij de keuze tussen een cheque
of de betaling via overschrijving, omdat het al in de late namiddag rond 6 h was en
de banken in mijn dorp toch al gesloten waren koos ik voor overschrijving.
Na een week stond het verkoopsbedrag op mijn rekening maar er was echter ca. 1.000 euro
afgehouden zonder enige begeleidende uitleg wat de reden hiervan zou zijn.
Ik heb sedertdien al mails gezonden en hierover telefoons gepleegd maar er komt geen antwoord.
Wat zou ik kunnen ondernemen om toch uiteindelijk aan de weet te komen waarom dit bedrag
van de koopsom is gehouden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 mei 2010 21:49

De notaris in een vriendelijk en zakelijk aangetekend verzoeken u binnen de 10 werkdagen na kennisname van het een duidelijke afrekening inclusief een verklaring voor het niet gestorte bedrag aangezien u bij gebrek hieraan verplicht zal zijn hem in gebreke te stellen, de kamer van notarissen te Gent op de hoogte te brengen en de nodige gerechtelijke stappen te ondernemen.

de contactgegevens van de kamer van notarissen:
OOST-VLAANDEREN
Notarisstraat 1 - 9000 Gent
09 225 15 40
09 233 52 76

Federaal: de koninklijke federatie

BELGISCH NOTARIAAT - NOTARIAT BELGE
FEDERATION ROYALE DU NOTARIAT BELGE
Rue de la Montagne 30/34 - 1000 Bruxelles
www.notaire.be
Tél.: 02/505.08.11

KONINKLIJKE FEDERATIE VAN HET BELGISCH NOTARIAAT
Bergstraat 30/34 - 1000 Brussel www.notaris.be
Tel.:02/505.08.11
Met dank aan de website Elfri.

saet
Topic Starter

#3 , 08 mei 2010 15:43

Dank u voor het advies. Ik ga starten met gewoon een aangetekende brief te zenden,hopelijk komt er dan informatie.

Reclame

chrisd

#4 , 09 mei 2010 11:30

Dank u voor het advies. Ik ga starten met gewoon een aangetekende brief te zenden,hopelijk komt er dan informatie.
Waarom niet persoonlijk opheldering gaan vragen/met het verhaal van Vandebos tegen zeg E 200 kontant een kwitantie aangeboden?

Terug naar “Kopen”