Systeem van verkoop huis

sylvia52
Topic Starter

Systeem van verkoop huis

#1 , 06 mei 2010 19:16

Binnenkort zet ik mijn huis te koop. Ik was blote eigenaar en mijn moeder is nu overleden. Ik verkies in mijn appartement te blijven wonen, dus het huis wordt verkocht. Ik zit niet op de centen te wachten, dus kan mijn tijd van verkoop nemen. Is het volgende wettig (ik wil het zelf verkopen zonder tussenkomst van immo) : ik zou een advertentie zetten en de mensen de gelegenheid geven het huis te komen bekijken en dan zou ik vragen dat ze onder gesloten omslag een bod willen doen tussen 200.000€ en 300.000€; een datum van afsluiting zetten en dan aan iedereen laten weten (met kopie van de hoogste bieder erbij) hoeveel het hoogste bod is en iedereen nog 1x de kans te geven om binnen de week een hoger bod te doen. Is dit wettelijk in orde ??
Moet ik zelf zorgen voor alle nodige attesten (Ovam, enz) of kan ik dit vragen aan de notaris om ze te verzamelen ? Zo ja, moet die dan een percentage van de verkoopprijs hebben of heeft hij voor zo'n zaken een vaste prijs ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”