Verzekering tegen "slechte huurders"

Tanteflavie
Topic Starter

Verzekering tegen "slechte huurders"

#1 , 03 mei 2010 13:58

Ik vroeg me af of er een verzekering bestaat voor de huiseigenaars om zich "te beschermen" tegen "slechte huurders".

Bijvoorbeeld, ik verhuur een huis en moet de huurder "uitdrijven" omdat hij zijn huur niet betaald, of omdat hij het huis beschadigd, of omdat er een "desinfectiebedrijf" moet komen, of omdat ...

Mochten ze bestaan, welke verzekeringsmaatschappij biedt dit aan?
Laatst gewijzigd door Tanteflavie op 03 mei 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 mei 2010 16:46

Korfina biedt een dubbelborg verzekering aan. Normaliter is het de borg die voor dergelijke werken dient gebruikt te worden.

Desinfectie kan een dure grap zijn.... heb dit verleden jaar zelf mogen meemaken na de uitdrijving van een zelf gebruikende dealer...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2010 19:08

Opletten dat hij dan niet begint te snuiven... :wink:

Reclame

Vandebos

#4 , 04 mei 2010 20:20

Was de eerste keer dat ik hoorde van heroïne rook inhaleren ... (hopelijk de laatste...)

Tanteflavie
Topic Starter

#5 , 05 mei 2010 10:55

:D

Ondertussen leer ik dat je "best" via een immobiliënkantoor verhuurt... die zelf zo'n verzekering aanbieden.

We zoeken verder, die van Korfina is alvast een goed begin.

Jullie lachen met die heroïne, maar een maat van me heeft zijn huis teruggekregen... totaal om zeep, nadat ze er een marihuanaplantage hebben "ontdekt"... :shock: op de zolder. Het huis was niet eens een villa, het was een gewone rijwoning... Niemand van de buren had iets in de gaten.

Vermits de huurder met de noorderzon was verdwenen, (vermoedelijk terug naar Nederland) draait hij op voor alle kosten...

Vandebos

#6 , 05 mei 2010 12:09

Als ik moet beginnen met het opnoemen van schade die ik reeds in eigen panden heb aangetroffen... is dit forum te klein...

kleine bloemlezing:

- plafond nieuw natuurkleurtje gegeven met uitwerpselen

- plafond uitgebroken

- deuren uitgebroken om op te stoken in kachel

- gas en stroom voor teller afgetakt (zeeeeer leuk met gas)

- marmeren treden trap afgeslepen omdat huurder in zatte kl**** over lip struikelde

- muren én vensters fantastisch mooi effen zwart geverfd

- syndicus/beheerder die drie keukens in gebouw uitbreekt om ze te installeren in eigen nieuwbouw

- ...

Waar is de Prozac nu alweer ...

Terug naar “Algemeen”