factuur verplicht overschrijving?

mikey_1
Topic Starter

factuur verplicht overschrijving?

#1 , 03 mei 2010 10:40

hallo

ik weet niet of ik het post onder de juiste topic

als je een factuur hebt van +-55 euro van bijv: een electricien, kan hij je verplichten dit te betalen via overschrijving?

ik wil dit bedrag cash betalen maar hij weigert omdat hij een bewijs wilt hebben.

maar wat bewijst mij, dat als ik het bedrag overschrijft, dat hij mij dat toestel dan zal teruggeven.

en als ik hem dan vertel, dat hij op het factuur, "voldaan" kan schrijven, nee, nee, hij wilt een overschrijving als bewijs.

wat zou ik moeten doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mikey_1
Topic Starter

#2 , 03 mei 2010 10:48

dat toestel nam hij mee omdat het defect was en hij het ging opsturen om te herstellen.

30 min later belde hij me op dat het toestel niet te herstellen valt en dat hij een nieuw toestel wou plaatsen (wat veel te duur was)

toen hij hoorde dat ik het te duur vond , stuur hij me een factuur met uurloon + verplaatsingskosten en dat ik het toestel alleen maar terugkrijg als ik de factuur betaal. :x

roharro

#3 , 03 mei 2010 10:50

hallo

ik weet niet of ik het post onder de juiste topic

als je een factuur hebt van +-55 euro van bijv: een electricien, kan hij je verplichten dit te betalen via overschrijving?

ik wil dit bedrag cash betalen maar hij weigert omdat hij een bewijs wilt hebben.

maar wat bewijst mij, dat als ik het bedrag overschrijft, dat hij mij dat toestel dan zal teruggeven.

en als ik hem dan vertel, dat hij op het factuur, "voldaan" kan schrijven, nee, nee, hij wilt een overschrijving als bewijs.

wat zou ik moeten doen?
Biljetten MOETEN aanvaard worden. Het is een wettig betaalmiddel.
Slechts voor zeer grote bedragen, ik herinner me iets van meer dan 15000 EUR, mag men niet met bankbiljetten betalen.
Ook het weigeren van biljetten van 100 EUR en meer in vele winkels is in strijd met de wet (behalve voor zeer kleine bedragen wegens practische problemen voor weergeven van wisselgeld).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mikey_1
Topic Starter

#4 , 03 mei 2010 10:56

wat zou ik dan moeten doen.

want ik vermoed dat als ik naar zijn huis ga, dat hij het niet zal aanvaarden.

ik heb echt aangedrongen om cash te betalen, eerst zei hij dat hij vandaag niet in de stad was, dan stelde ik eind van de week voor, of volgende week, en dan begon hij te zeggen dat het een overschrijving moest zijn omdat hij een bewijs moest hebben.

toen ik hem daarna nog eens opbelde, omdat ik het cash wou betalen, heeft hij de telefoon neergelegd..

een aangetekende brief sturen?

want als ik het niet betaal, kan hij dezelfde factuur opsturen met extra kosten?

Rebel-with-a-cause

#5 , 03 mei 2010 16:09

Waarom wil jij persé cash betalen?
Als je toch akkoord bent om te betalen, zie ik niet waarom je dit niet met een overschrijving zou doen?

roharro

#6 , 03 mei 2010 16:33

Als je toch akkoord bent om te betalen, zie ik niet waarom je dit niet met een overschrijving zou doen?
Omdat hij vreest dat na de overschrijving niets geleverd wordt denk ik.

Rebel-with-a-cause

#7 , 03 mei 2010 19:39

En als er cash betaald wordt wel? :? Zonder enig bewijs? :roll:

roharro

#8 , 03 mei 2010 19:54

En als er cash betaald wordt wel? :? Zonder enig bewijs? :roll:
Simultane transactie: produkt ontvangen, geld geven, kwitantie krijgen op factuur of op nota, of een kasticket krijgen. Perfect als je mekaar niet vertrouwd. Zoals kopen op de wekelijkse markt...

mikey_1
Topic Starter

#9 , 03 mei 2010 20:18

toen ik hem vroeg om cash te betalen , wou hij een overschrijving.

ik wil hem cash betalen omdat ik dan direct mijn toestel kan meenemen.

als hij mij niet vertrouwd, waarom zou ik hem dan moeten vertrouwen.

als je cash betaald, schijft hij "voldaan" op de factuur, en kan ik direct mijn toestel terugnemen.

Terug naar “Consumenten Koop”