ook recht op .......

smp
Topic Starter

ook recht op .......

#1 , 28 apr 2010 20:31

Beste ,

Ik hebt een tijdje geleden gehoord en horen praten over zaken wat ik nog niet wist en nu wilde ik het weten of iemand dat ook al wist of als het waar is.
Ik hoorde ze zeggen je moet het het maar weten want ze komen het u niet zeggen hmmm interessant dacht ik. Ik zelf durfde het niet vragen aan die mensen omdat ik ze niet kende.

Hebben werklozen die helemaal niet werken ook recht op eindejaarspremie en vakantiegeld door middel van het invullen of laten invullen van een blad document code ..... bij de syndicaat.
Want werkloos zijn is toch ook werken, want je krijgt toch betaald ervoor en je moet jaarlijks ook 20 dagen onbetaald verlof nemen en als je het niet doet wordt het automatisch gedaan in de maand december.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 29 apr 2010 12:07

komt van aan den toog zeker en ging het toevallig over de biervatwet ?

als je helemaal niet hebt gewerkt in het vakantiedienstjaar kan je 24dagen vrijstelling van controle krijgen , 24 en geen 20 want stempelen als volledig werkloze is in de 6 dagenweek . als je wel hebt gewerkt moet je uw verlof nemen ingevolge
vakantiewet 28/6/1971
art. 2 Het recht op vakantie is aan de werknemers verworven niettegenstaande elke strijdige overeenkomst. Het is de werknemer verboden van de vakantie waarop hij recht heeft, af te zien.
en kan je voor die dagen geen stempelgeld trekken .

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 29 apr 2010 15:57

Beste ,

Ik hebt een tijdje geleden gehoord en horen praten over zaken wat ik nog niet wist en nu wilde ik het weten of iemand dat ook al wist of als het waar is.
Ik hoorde ze zeggen je moet het het maar weten want ze komen het u niet zeggen hmmm interessant dacht ik. Ik zelf durfde het niet vragen aan die mensen omdat ik ze niet kende.

Hebben werklozen die helemaal niet werken ook recht op eindejaarspremie en vakantiegeld door middel van het invullen of laten invullen van een blad document code ..... bij de syndicaat.
Want werkloos zijn is toch ook werken, want je krijgt toch betaald ervoor en je moet jaarlijks ook 20 dagen onbetaald verlof nemen en als je het niet doet wordt het automatisch gedaan in de maand december.
ik werd vroeger ook wekelijks betaald door m'n oma, daarom moest ze me nog geen eindejaarspremie & vakantiegeld uitbetalen ;). (gelukkig deed ze dat wel :p).

Een werkloze die in 2009 volledig werkloos was, moet in 2010 géén onbetaald verlof nemen tijdens zijn werkloosheid.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”