communie tijdens bezoekweekend

Yzer
Topic Starter

communie tijdens bezoekweekend

#1 , 19 apr 2010 11:50

Hello ik ben hier nieuw en heb meteen al men 1e vraag. De kinderen van mijn vriendin moeten om de 2 weken naar hun vader gaan in het weekend. De data staan in de echtscheidingsakte en hebben zo een paar jaar gegaan. Enkele jaren geleden is hun vader getrouwd en had toen gevraagd om dit te wijzigen(mondeling) om zo de kinderen op de trouw te hebben. Mijn vriendin had hiermee ingestemd en dit is dan zo een aantal jaren gegaan. Nu doet de dochter haar communie en dit valt dus in het weekend dat vastgelegd staat in de akte. Normaal moeten ze dat weekend niet gaan maar hun vader wil ze nu in dat weekend hebben. Dus wat we mondeling enkele jaren afgesproken hebben wil hij nu veranderen.
Dat wil dan zeggen dat de dochter haar communie dan niet bij ons kan vieren. Kunnen wij daar wat aan doen of gaat dit niet gaan daar de periodes vast staan in de akte? Hopelijk kunnen jullie wat raad geven, mvg Yzer

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 19 apr 2010 17:41

Hello ik ben hier nieuw en heb meteen al men 1e vraag. De kinderen van mijn vriendin moeten om de 2 weken naar hun vader gaan in het weekend. De data staan in de echtscheidingsakte en hebben zo een paar jaar gegaan. Enkele jaren geleden is hun vader getrouwd en had toen gevraagd om dit te wijzigen(mondeling) om zo de kinderen op de trouw te hebben. Mijn vriendin had hiermee ingestemd en dit is dan zo een aantal jaren gegaan. Nu doet de dochter haar communie en dit valt dus in het weekend dat vastgelegd staat in de akte. Normaal moeten ze dat weekend niet gaan maar hun vader wil ze nu in dat weekend hebben. Dus wat we mondeling enkele jaren afgesproken hebben wil hij nu veranderen.
Dat wil dan zeggen dat de dochter haar communie dan niet bij ons kan vieren. Kunnen wij daar wat aan doen of gaat dit niet gaan daar de periodes vast staan in de akte? Hopelijk kunnen jullie wat raad geven, mvg Yzer
Het beste is altijd om onderling overeen te komen om deze zaak op te lossen doch indien dit niet mogelijk is, kan men enkel terugvallen op de 'geschreven' overeenkomst.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 20 apr 2010 02:09

kunnen jullie wat raad geven, mvg Yzer
Doe eens een voorstel dat de vader 30 dagen voor zijn kinderen mag zorgen op dagen dat hij zelf mag aanduiden op de jaarkalender in ruil voor de communie.

RR

Reclame

Yzer
Topic Starter

#4 , 20 apr 2010 11:05

30 dagen is toch wel veel? Alvast bedankt voor de reacties

roderidder

#5 , 20 apr 2010 12:06

Misschien wel, maar vergeef me voor mijn nieuwsgierigheid eigenlijk was ik eerder benieuwd op je reactie

Op basis van die reactie krijg je meer dan eens een beter beeld over hoe groot of hoe klein het opvoedingsprobleem is.

RR

roderidder

#6 , 20 apr 2010 12:20

Hopelijk kunnen jullie wat raad geven, mvg Yzer
mijn raad bestaat uit 2 samenhangende delen:

deel 1
30 dagen = goed
31 dagen = beter

deel 2
Zorg dat de moeder en de vader onderling overeenkomen om deze zaak op te lossen, veel beter dan klachten allerhande + deurwaarder + politie + advocaten + (straf)rechter(s), ...

suc6

RR

ps.
a) Het is geen bezoekweekend, maar een weekend dat de kind(eren) kunnen thuiskomen bij hun vader.
b) + heeft in allerhande logica een betekenis van en/of

Terug naar “Echtscheiding”