Nu willen mijn ouders die woonst verkopen. Er werd een immobiliënkantoor ingeschakeld en na een tijdje werden kopers gevonden, er werd een compromis opgesteld. Tussen dat compromis en het verlijden van de akte echter ontdekte de notaris van de kopers dat het om een zonevreemde en niet niet-vergunde woning zou gaan. De compromis is nu dus opgeblazen en de kopers eisen ook nog een schadevergoeding van 1000€ van het immobiliënkantoor omdat zij hen (de kopers) "moedwillig" een huis zouden proberen te verkopen hebben dat zonevreemd en onvergund was.
Mijn ouders dachten dat destijds met het betalen van die schadevergoeding alles in orde gekomen was, maar blijkbaar heeft die schadevergoeding er alleen voor gezorgd dat de woning nu al ruim 30 jaar gedoogd wordt. Zij zijn eigenlijk het slachtoffer van de verkoper destijds, zo'n 30 jaar geleden. En ze zouden nu bij de herverkoop (als die er nog van kan komen...) waarschijnlijk nog een pak geld van de aankoopprijs van weleer verliezen...
Hoe/Wat kunnen mijn ouders hieraan doen? Mijn ouders zijn zowat ten einde raad. Niemand had hen hier 30 jaar geleden iets over verteld...het zou allemaal wel in orde komen. Alvast bedankt voor reacties